Groepen op forums

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Groepen op forums

Berichtdoor videomaster op 03 dec 2009 00:18

Er schijnen weinig leden te reageren op dit topic..... persoonlijk blijf ik het eens met Davy. Nu de voor en nadelen een beetje bekend zijn, misschien een democratische poll opstarten?
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Groepen op forums

Berichtdoor Davy op 03 dec 2009 00:29

videomaster schreef:Er schijnen weinig leden te reageren op dit topic..... persoonlijk blijf ik het eens met Davy. Nu de voor en nadelen een beetje bekend zijn, misschien een democratische poll opstarten?



Ja ik ben ook wel benieuwd naar andere meningen. Hoe langer ik er over denk hoe zekerder ik ben: op den duur zouden enkel de experten nog antwoorden. De anderen zouden op de duur niets meer durven schrijven :? Wat eventueel een alternatief is: alle antwoorden op een vraag na een tijdje bundelen en samenvatten. Ik geef een voorbeeld: ik zoek iets bv op een forum en je moet al die antwoorden lezen om soms tegenstellingen te vinden.....Soms meerder blz. Als het onderwerp min of meer af is zouden we een eindconclusie kunnen formuleren. Voordeel: de mensen die een vraag zoeken hoeven niet al die blz lezen. Dat voorkomt tevens dat mensen om die reden die zelfde vraag terug stellen op hun plant simpel weg omdat de info te uitgebreid is om te lezen.
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: Groepen op forums

Berichtdoor Christophe op 03 dec 2009 00:41

videomaster schreef:Er schijnen weinig leden te reageren op dit topic..... persoonlijk blijf ik het eens met Davy. Nu de voor en nadelen een beetje bekend zijn, misschien een democratische poll opstarten?

Hey Videomaster,

Misschien dat ik het gewoon zo laat. Even laten bezinken en reacties afwachten ... Je hebt me wel op een idee gebracht om een andere poll te starten ;)

@Davy: Naar de toekomst toe zal er een oplossing komen voor het probleem dat je omschrijft ;)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Groepen op forums

Berichtdoor amourath op 03 dec 2009 10:22

Davy schreef:
Ja ik ben ook wel benieuwd naar andere meningen. Hoe langer ik er over denk hoe zekerder ik ben: op den duur zouden enkel de experten nog antwoorden. De anderen zouden op de duur niets meer durven schrijven :?

Ervaringen met andere fora leren me dat het net omgekeerd is: de 'lage' groepen gaan net méér posten (soms ook gewoon spammen :| ) om in een hogere groep te komen.
't Hangt af van de leden, hoe ze daar mee om kunnen. Mij doet een titeltje helemaal niks :mrgreen:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Groepen op forums

Berichtdoor lapalmeraie op 03 dec 2009 11:24

Na mijn tong te hebben afgebeten tóch even mijn mening hierover :D

Hetgeen palmvriendenforums volgens mij zo speciaal maakt is de sfeer.
Er heerst een hele ontspannen gezellige (ik zou haast zeggen familiale) sfeer.
We kennen elkaar én elkaars expertise inmiddels dan ook redelijk goed.
Niemand is expert op alle domeinen, iedereen vult elkaar dan ook aan waar nodig.
Soms met tegenstrijdigheden wat in een goede sfeer juist een verrijking kan zijn, zoals Davy al aangaf.

Van mij mag het dan ook blijven zoals het is. We spreken de "experten" toch al persoonlijk aan in posts als we zeker willen zijn ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Groepen op forums

Berichtdoor videomaster op 03 dec 2009 12:38

amourath schreef:soms ook gewoon spammen :| om in een hogere groep te komen.


Klopt volledig... daarom doe ik het op mijn persoonlijk forum ook niet.... alhoewel ik er zelf lustig op losschrijf....
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Groepen op forums

Berichtdoor p e t e r op 03 dec 2009 13:09

Ik ben het eigenlijk ook eens met Davy en Niek. Ik vind de sfeer hier goed en je krijgt vlot antwoord op een vraag, wat op andere forums vaak niet het geval is.

Misschien kan je wel iets invoeren dat de ervaring met exoten weergeeft. Bv. reeds met exoten bezig sinds 1928 of sinds 2008. Al is dit moeilijk te checken natuurlijk.

Een ander idee voor en ranking (die er van mij ook niet moet komen) is dat je punten krijgt van andere personen als zij jouw antwoord als nuttig gevonden hebben.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Groepen op forums

Berichtdoor Christophe op 03 dec 2009 14:29

Misschien kan je wel iets invoeren dat de ervaring met exoten weergeeft. Bv. reeds met exoten bezig sinds 1928 of sinds 2008. Al is dit moeilijk te checken natuurlijk.

Dat vind ik een leuk idee Peter!

Een ander idee voor en ranking (die er van mij ook niet moet komen) is dat je punten krijgt van andere personen als zij jouw antwoord als nuttig gevonden hebben.

Een soort bedankje of symbooltje (duimpje omhoog bv.) heb ik ook al gedacht. Dat is misschien beter dan een soort ranking want het is geen competitie natuurlijk ;) Ook is het leuk om zo'n bedankje te krijgen.

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Groepen op forums

Berichtdoor videomaster op 03 dec 2009 14:37

p e t e r schreef:Misschien kan je wel iets invoeren dat de ervaring met exoten weergeeft.


Telt mijn exotische vrouw ook mee? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Groepen op forums

Berichtdoor amourath op 03 dec 2009 15:20

videomaster schreef:
p e t e r schreef:Misschien kan je wel iets invoeren dat de ervaring met exoten weergeeft.


Telt mijn exotische vrouw ook mee? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Oh, als we het zo gaan spelen... ik eet ook regelmatig Chinees!


:lol: :lol:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 116 gasten