Voorstelrondje

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

Voorstelrondje

Berichtdoor maey linn op 27 mei 2009 14:59

Voorstelrondje,

Mijn vriend en ik willen mijn tante haar balkon een oosters tintje geven.
Tijdens de zoektocht naar mogelijkheden kwamen wij uit op dit forum.
Het zou jammer zijn als ons enthousiasme uitloopt in een fiasco door verkeerde aanschaf/beslissingen.
Plannen voldoende, nu nog uitvogelen of het met tips van forum leden ook ten uitvoer gebracht kan worden.
Hoewel ik het er niet vanaf zie schijnt de flat waarin tante woont een architectonisch hoogstandje te zijn. Gevolg heel het jaar door bussen met mensen uit dat vakgebied die foto's maken met veelal kanonnen van fototoestellen.
Ons doel is dus om een balkon met een oosters tintje & privacy op een paar m2. te realiseren.

groetjes,
maey linn & Niek
maey linn
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 27 mei 2009 12:49
0 bedankjes

Re: Voorstelrondje

Berichtdoor lapalmeraie op 27 mei 2009 15:21

Hallo Maey linn & Niek

Ten eerste welkom op het forum :D
Hopelijk vind je hier het antwoord op jullie vragen.

Bij oosters denk ik meteen aan bamboe.
Dat is perfect te houden in potten, staat tropisch en is enorm geschikt als natuurlijke haag. Bovendien is het wintergroen. Je zou dit kunnen aanvullen met andere exotische planten voor een mooi contrast. Een Trachycarpus fortunei (Chinese windmolenpalm) bijvoorbeeld kan ook prima in pot gehouden worden en staat mooi bij de bamboe.

Maar er zijn nog tal van andere mogelijkeden natuurlijk!

Vriendelijke groeten
La Palmeraie
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Voorstelrondje

Berichtdoor Christophe op 27 mei 2009 18:50

Hallo Maey Linn,

Van harte welkom op het forum! :D

Het lijkt me niet eenvoudig om zelf een terras te ontwerpen voor zo'n mooie flat, hoewel het niet onmogelijk is. Zelf laat ik de tuin een beetje groeien in die zin dat ik voortdurend aan het veranderen en herinrichten ben. Zo kom je uiteindelijk tot een mooi resultaat, maar dat is in dit geval niet van toepassing (denk ik) Je zal je dus zo goed mogelijk moeten laten adviseren. Op dit forum zitten wel enkele leden die prachtige tuinen hebben ontworpen, dus hopelijk reageren zij ook op dit berichtje.

Heb je eventueel geen foto van je terras? Zo ontstaan er altijd nieuwe ideeën.

Als je graag een Trachycarpus fortunei wenst te kopen ... ik heb er enkele te koop staan. Ze zijn vrij groot, dus misschien al iets te groot voor op de paar m². Trachycarpus fortunei kopen

Veeeeel succes en groeten,
Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes


Keer terug naar Even voorstellen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten