Kon het niet laten om ook eens de Phoenix Theophrasti te zaaien.
Eerst maar even voor weken.
Zijn er toevallig Palmvrienden met zelf gezaaide P. Theophrasti die het showen waard zijn?:) (Los van Troy uiteraard;) )
![]() | 30 bedankjes |
![]() | 850 bedankjes |
lapalmeraie schreef:Heb het zelf al meermaals geprobeerd, met succes maar ze zijn tergend traag de eerste jaren.
![]() | 30 bedankjes |
![]() | 850 bedankjes |
![]() | 175 bedankjes |
hanscazan schreef:Wat Niek beschrijft kan ik beamen. Vorige winter ook buiten laten staan in regen wind sneeuw en beetje vorst. Speerrot gehad echter heeft zich tot dusver herstelt. Dit jaar met de vorstweek- 6 tot piek -8C wel droog in mijn open koude kas "vergeten".
Desalniettemin lijkt tie er nu nog geen last van te hebben. Trage groeier idd tov bijv de canariensis.
nu April maar eens afwachten of het dan nog zo is. deze is nu om en de nabij 3 jaar
![]() | 30 bedankjes |
![]() | 98 bedankjes |
Tim123 schreef:hanscazan schreef:Wat Niek beschrijft kan ik beamen. Vorige winter ook buiten laten staan in regen wind sneeuw en beetje vorst. Speerrot gehad echter heeft zich tot dusver herstelt. Dit jaar met de vorstweek- 6 tot piek -8C wel droog in mijn open koude kas "vergeten".
Desalniettemin lijkt tie er nu nog geen last van te hebben. Trage groeier idd tov bijv de canariensis.
nu April maar eens afwachten of het dan nog zo is. deze is nu om en de nabij 3 jaar
Zoals jouw voorbeeld zijn de meesten van mij, behalve dat ene exemplaar, ik heb deze sinds de -7 even op zolder staan (omdat ik dit exemplaar zeer zeker graag wil houden :p) zie foto's:
Voor de duidelijkheid, deze is dus ook 3 jaar oud!
![]() | 175 bedankjes |
hanscazan schreef:Tim123 schreef:hanscazan schreef:Wat Niek beschrijft kan ik beamen. Vorige winter ook buiten laten staan in regen wind sneeuw en beetje vorst. Speerrot gehad echter heeft zich tot dusver herstelt. Dit jaar met de vorstweek- 6 tot piek -8C wel droog in mijn open koude kas "vergeten".
Zoals jouw voorbeeld zijn de meesten van mij, behalve dat ene exemplaar, ik heb deze sinds de -7 even op zolder staan (omdat ik dit exemplaar zeer zeker graag wil houden :p) zie foto's:
Voor de duidelijkheid, deze is dus ook 3 jaar oud!
TIM In 2020 ben ik ook lui geweest en heb speerrot gehad door mindere koudedan nu in combinatie met sneeuwmaar is dus goed herstelt anders was die vast ook de grote van jouw exemplaar geweest
![]() | 30 bedankjes |
Keer terug naar Zaaien en stekken
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten