Dat bovenstaand gezegde maar al te waar is bleek vanmiddag weer eens. Was in mijn kweekruimte een beetje aan het rommelen en wat plantjes aan het oppotten.Kwam ik nog wat kweekbakjes tegen die er al geruime tijd stonden zonder enig teken van leven.Hoewel er genoeg palmen zijn die er langer dan een jaar over doen om te kiemen,ben je van sommige geslachten en/of soorten toch een kortere tijdsperiode gewend. Ik had dus enkele bakjes opzij gezet om weg te gooien. Na nog een laatste keer controleren zag ik in een van de bakjes toch een miniscuul groen puntje.Na wat voorzichtig met een vinger in de aarde gevoeld te hebben nog 4 stuks! Ik werd er al helemaal blij van toen ik op het label las dat het ging om Chamaedorea anemophila,een zeer zeldzame (en nog) kostbare soort uit Panama.
Onnodig te zeggen dat ik alle bakjes,ook die met andere soorten toch maar even terug heb gezet...
Voor degenen die de "gewone" C. elegans kennen even een fotootje van deze "monster soort" (let op de arm links onder).Aangezien er verder geen foto te vinden was op het net deze van RPS: