verpotten

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

verpotten

Berichtdoor filip op 01 dec 2008 16:27

hallo christophe,

Ik heb 18 strelizia gezaaid op 16 augustus.hiervan heb ik 10 plantjes,rest is nog niet uitgekomen.
mijn plantjes staan allemaal afzonderlijk in een potje van 9*9*10.
Ze zijn al mooi gegroeid tot een hoogte van +- 10cm.mijn vraag is nu wanneer ik het best de plantjes naar een grotere pot verplant?
Ik heb al eens naar de onderkant van mijn potjes gekeken en ik zie de wortels al door de gaatjes komen.
is het mogelijk dat de rest nog zal uitkomen?

groeten filip.
filip
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 19 aug 2008 11:33
0 bedankjes

Re: verpotten

Berichtdoor Christophe op 01 dec 2008 17:08

Hallo Filip,

Het kan dat de rest nog uitkomt, maar dat zal pas bij warm weer zijn. Of dicht tegen de verwarming bij dit weer ;)

Ik zou wachten tot de lente om je plantjes te verpotten. In maart of april, dan verplant ik ook al mijn palmpjes.

Als er nog vragen zijn hoor ik ze graag.

Groeten,
Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: verpotten

Berichtdoor lapalmeraie op 26 jan 2009 15:19

Christophe

Op een andere foto in het forum zag ik dat je de grond bij jouw planten afdekt met....?
Is dat orchideeën substraat?
Tegen de onkruid en mosvorming neem ik aan.
Heb je dan ook minder last van die vliegjes?

Je moet dan wel steeds graven als je wilt controleren of de plant dorst heeft of...?
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: verpotten

Berichtdoor Christophe op 26 jan 2009 15:40

Hallo,

Ik dek mijn potjes altijd af met gewone boomschors van dcm, de kleine soort voor in potjes. (grote soort is meer voor in borders) Dit is inderdaad louter voor mosvorming, maar ik heb nog geen last gehad met vliegjes of dergelijke met die boomschors.

Soms kijk ik inderdaad door de boomschors heen of de grond nog vochtig is, maar andere keren dan weer niet :D Het hangt vooral van het seizoen af. In de winter willen de planten wat minder water, maar in de zomer maakt het zo niet uit of je ze veel water geeft (toch bij vele planten)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes


Keer terug naar Zaaien en stekken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten