Adjoema peper

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Adjoema peper

Berichtdoor lapalmeraie op 26 aug 2009 21:11

Hallo

Bij Canna-Banana vertelde Christophe me dat de Adjoema pepers niet zo goed gaan. Bij mij in eerste instantie óók niet maar inmiddels wel. Omdat er misschien nog zijn met hetzelfde probleem (draco?) hierbij een korte uitleg.

Na het kiemen in de serre heb ik de peperplantjes allemaal buiten gezet. Warm genoeg toch?
De plantjes werden echter allemaal geel. Ook extra voeding mocht niet baten... :roll:
Misschien té krap met 3 in één pot? Bij eentje dus geprobeerd de plantjes apart uit te planten. De wortels zaten echter al zo verstrengeld dat ik ze enkel met bruut geweld uit elkaar kreeg. Deze heb ik opnieuw opgepot. Ze zijn, ondanks de straffe behandeling ;) , netjes aangeslagen, maar het blad was ook nu nog niet mooi.

Uiteindelijk heb ik drie plantjes binnen op de vensterbank in de volle zon gezet.
Onderstaand het resultaat... Dát is dus de manier om de planten weer mooi te krijgen én te houden. :D

Adjoema buiten.JPG
Vóór: standplaats buiten
Adjoema buiten.JPG (49.82 KiB) 4094 keer bekeken

Adjoema binnen 1.JPG
Ná: standplaats binnen
Adjoema binnen 1.JPG (54.3 KiB) 4094 keer bekeken

Adjoema binnen 2.JPG
Adjoema binnen 2.JPG (38.8 KiB) 4093 keer bekeken


Vriendelijke groeten
LP
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Adjoema peper

Berichtdoor Christophe op 26 aug 2009 21:59

Bij jou gaan ze inderdaad veel beter dan bij mij. Ze zijn nog steeds even groot van toen ik ze van jou gekregen heb. Bizar hé.

Dus verpotten en op de vensterbank plaatsen is dus de boodschap ;) Nu, bij gewone pepers of paprikaplanten kan je dit ook hebben hoor. Ze groeien en plots stopt de groei min of meer voor een week of zes, om daarna als een speer vooruit te gaan. Ik weet eigenlijk hoe dit komt, maar heb het al vaker gezien. :?

Alvast bedankt!

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten