M.alti tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Jozef op 10 jul 2016 13:58

Mooi om te volgen dit, maar wat een tempo zeg. Je rust dag kan je nu wel gebruiken. Knap werk. :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 12 jul 2016 06:51

Inderdaad zeg.... wat een moordtempo houd jij aan zeg! Het is in ieder geval in geen tijd ontzettend mooi geworden. Je kunt haast niet geloven dat dit enkele maanden geleden nog een doorsnee tuintje was! :thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 16 jul 2016 19:30

Bedankt voor de reacties,

Ik zal proberen het tempo iets aan te passen, echter geef ik geen garanties. Trouwens, zal er dadelijk toch niks anders opzitten dan om rustig te wachten op groei en verdubbeling. Wat resteert is het leggen van het terras en de vijver af te werken.
Tevens wordt de tuininrichting zowel op papier en door het slepen met de potten regelmatig aangepast.

@ Hitch, De tomentosa is idd bedoeld voor de bladeren en zal gesnoeid gaan worden. De trachy's zal ik wat ruimer zetten en 1 of 2 in een pot zetten. Ook bedankt voor je verdere tekst en uitleg via pb.

Afgelopen week de lei-stenen plat gelegd en het boomschors verder verdeeld. Voor het geel zand leg ik wel een stuk plastic zeil. Was het schenen stoten en struikelen door de piketpaaltjes beu

Verder is de bamboe achterwand gereed, op de deur na. Deze wil ik eerst nog iets beter stellen alvorens die ook te bekleden met bamboe stokken.

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Eduard op 16 jul 2016 21:45

Hoi Ronald, als je die deur stijf wilt hebben [zodat hij niet meer uitzakt] moet je een schoor zetten van de onderscharnier rechts naar de verbindingslat linksboven dan kun je er aan gaan hangen!

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 17 jul 2016 15:03

Hoi Eduard, dat van er aanhangen is niet het probleem. Dat heb ik al "proefondervindelijk" getest :lol: Het "probleem" zit ergens anders.

Van de 4 verticale balken zitten er 3 vast aan de scharnieren. De meest linkse verticale balk (achter het bamboe) wordt nu naar "binnen getrokken". Hij knikt tussen de derde horizontale balk en verticaal dwarsbalkje.

Bovenaanzicht van de deur;
Afbeelding
Overdreven weergave van wat ik bedoel. Bij het onderste scharnier staat de linker verticale balk ongeveer een halve cm naar achteren en dit loopt op naar ander halve cm bij het bovenste scharnier.
De drie balken aan de rechterkant staan wel in een lijn, deze zitten ook vast geschroefd aan het scharnier.

Wat denk je, krijg ik dit eruit getrokken als ik ter hoogte van het pijltje een zaagsnede/wig zet en dan een diagonale schoor? Ik dacht zelf aan een U profiel naast/onder/parallel aan het scharnier te plaatsen, over de gehele breedte van de deur. Om dan zo de linker balk in een lijn met de andere drie te duwen. Andere ideeen?
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 25 jul 2016 23:48

Na vele uren "bouw" is het nu tijd voor wat bescheiden "bloei"

Afbeelding
ipomea purperea
Afbeelding
ipomea scralet o hara (paars) licht paars een kruising van beide? Ik had de twee soorten gekregen van Edwin "ariemulp". Kruisbestuiving toch?

Afbeelding
Canna tropical bronze scarlet heeft het meeste te verduren gehad (verbrand, bladluis, slakken en hagelstorm) maar staat nu als eerste in bloei.

Afbeelding
"Slagroom van de Tuin" :tong: mijn albizia evy's pride

Heeft veel geleden tijdens de hagelstorm. 4 groepjes bloemetjes zitten eraan.
Verkleuren de eerst paarse bladeren naar groen omdat ie lager op de stam begonnen is met het schieten van een tiental nieuwe paarse scheuten? Daar is de stam nl niet beschadigd door de hagel.

Afbeelding
Met dank aan Johan (dutchlatino) is de collectie verder uitgebreid met; Kirengeshoma palmata, Caesalpinia gilliesii en het begin van vele vierkante meters slaapkamergeluk :lol:

Afbeelding
Overzichtje van de collectie. Een deel van de potten zal nog dit jaar de volle grond in gaan, maar ik ben nog aan het puzzelen.

Een aqua inrichten is toch een stuk makkelijker, maar ik kom er wel met een weglopend straatje hosta's achter de vlinderstruik, of een kort gesnoeid veldje slaapkamergeluk en o ja geen 2 rode planten naast elkaar ;)
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor guardian1967 op 26 jul 2016 12:08

Ongelofelijke transformatie zeg
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1812
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Harrie Mekkes op 26 jul 2016 12:23

mooi hoor!
84 jaar jong , uit het mooie dokkum!
Harrie Mekkes
 
Berichten: 95
Geregistreerd: 17 apr 2016 16:28
Woonplaats: Dokkum
11 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 27 jul 2016 12:27

Kon het niet laten en heb weer wat geknutseld ;) 320 bamboestokken van 180 cm, 95 van 120 cm, 250 m sisal touw en ruim 2500 nietjes later is dit het eindresultaat van het bamboe projectje.

Afbeelding

Afbeelding

Het heeft wat uurtjes gekost maar ik krijg er in ieder geval een tropisch gevoel bij. :D
Volgend jaar wat ipomea in de volle grond ervoor en laat maar gaan :lol:
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor yme op 27 jul 2016 13:08

Een aqua inrichten is toch een stuk makkelijker, maar ik kom er wel met een weglopend straatje hosta's achter de vlinderstruik, of een kort gesnoeid veldje slaapkamergeluk en o ja geen 2 rode planten naast elkaar


daarentegen biedt de regel "1 soort per 10 cm" nu ongekende mogelijkheden om tegemoet te komen aan onze collectoritis :mrgreen: :lol:

groetjes,

yme

ps: mooi!
yme
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 04 aug 2015 20:39
Woonplaats: Amsterdam
43 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 68 gasten