Hallo beste mensen, ik heb al vaker over mijn palm geschreven, doordat hij zo snel groeide en te snel het plafond bereikte met de speer, en het steeds moeilijker werd deze te buigen, heb ik in overleg met Kevin die hem graag wilde hebben besloten dat hij hem kon komen halen, de laatste speer was al bijna geknakt! En dat zou ik zonde vinden, Kevin heeft er plaats voor en een goede winterstalling, dus ben ik blij dat het allemaal goed gegaan is! Gisteren was het zover, het plantje ging via het raam het huis uit, waar de mannen op de trap stonden om hem langzaam tot beneden te krijgen, daarna is hij in een lange plastic hoes getrokken om vervolgens in een lange aanhangwagen al liggend naar België te verhuizen, waar hij nu buiten staat [denk ik] en het stof van het blad kan afregenen, Kevin heeft een plaats vervanger meegenomen zodat wij bij het ontwaken toch nog een beetje het idee behouden in een tropische omgeving te ontwaken! Kevin nogmaals dank, en ik hoop dat het verder allemaal goed gaat! Maar eigenlijk twijfel ik daar niet over
Hier nog enkele foto's, het beeld bij het ontwaken!

Zoals je hier kunt zien werden ook bladeren geel/bruin, maar krijg je na het afnemen ook weer 15 cm stam bij,

Hier is goed te zien dat ik de speer opzich al onder spanning moest brengen en dan nog eens scheeftrekken!

En de nieuwe eigenaar met zijn Archontophoenix,

En Chris jij ook bedankt voor de helpende hand!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC