Album: lapalmeraie

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Album: lapalmeraie

Berichtdoor lapalmeraie op 15 dec 2014 11:09

De kou heeft ook zijn voordelen; aardige pics ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 15 dec 2014 11:30

Mooie plaatjes Niek :thumb_up: die webben lijken wel van een scheepsspin die in de leer is op een oude driemaster!

Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1030 bedankjes

Berichtdoor jos944 op 15 dec 2014 11:47

:applaus: mooie plaatjes.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 15 dec 2014 12:01

Tnx mannen. :)
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 16 dec 2014 12:28

Dat zien er al aardige hokjes uit Niek :thumb_up: Het is toch aangenamer als je stevige dingetjes hebt staan en je weinig zorgen hoeft te maken he tijdens stormtoestanden ;)
Die krimpfolie is inderdaad echt handig. Het verstevigd het geheel toch meer dan je denkt en de isolatiewaarde mag ook niet onderschat worden hoor. Het grote voordeel vind ik vooral de steun die het geeft aan de noppenfolie. Ik zie dat je bij het grote hok de noppenfolie langs binnen hebt geplaatst. Zo had ik het vorig jaar ook gedaan, krimpfolie rond het hok en dan noppenfolie langs de binnenkant zodat er tussen nog een extra luchtlaag zit. Toch ben ik nu de noppenfolie terug langs de buitenkant gaan plaatsen, dus eerst krimpfolie en dan noppenfolie er over. Omdat ik vorig jaar merkte dat de noppenfolie toch nog teveel ging wapperen en daardoor kon scheuren. Nu zit alles zo strak en stevig dat het totaal geen last meer heeft van stormweer, een wereld van verschil :thumb_up:

Trouwens die steunpalen is slim gezien. Echter als je van die paalhouders gebruik die je in de grond moet steken en daar je palen in en vijsje erin dan staat alles ook heel stevig hoor en je palen worden ook niet zo nat aan de onderkant en rotten dus niet ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 16 dec 2014 14:21

Bedankt voor de tips Dimi! :)
Het was nav jouw ervaringen dat ik op zoek gegaan ben naar de folie.
Bleek dat het bovendien een straat verder te koop was :fluiten:

Het rotten van de palen valt eigenlijk nogal mee moet ik zeggen.
Nu zijn het natuurlijk van die tuinpalen die vermoedelijk al geïmpregneerd zijn en bovendien kunnen ze zo'n 9 maanden paar jaar weer grondig opdrogen.
Is eigenlijk vooral een budget kwestie. Kost 3x niks zo.
Uiteraard zal ik alsnog moeten overstappen op termijn aangezien deze 2M de maximum hoogte is in deze palen. Maar dat zijn zorgen voor later.

Sowieso staan de palen een stuk in de grond geslagen, maar toch vloog het grote hok vorig jaar los. Zo'n oppervlakte is immers net een vlieger hè. Deze palen waren een snel en blijkbaar stevig alternatief. :)

Tegen het klapperen heb ik dat raamwerk gemaakt van binnen. Ben benieuwd want vorig jaar zat ik dus bij elke storm weer buiten in de hokjes te nieten en te schroeven. Echt niet leuk. Dit ziet er duurzaam uit. Vier schroeven eruit en ik kan het volledige stuk wegzetten voor kant en klaar gebruik.

Bij de andere hokjes doe ik het zoals jij, daar niet ik indien nodig de folie overheen. :thumb_up:
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 16 dec 2014 15:50

Oja zo, dan is het inderdaad handig. Ik zou het liefst ook de zijwanden in zijn blijvend geheel kunnen maken, heb daar ook al veel over na gedacht en zeer goeie ideetjes voor. Helaas heb ik de ruimte niet om ook nog eens de eventuele gehele wanden te kunnen stockeren als deze niet gebruikt worden dus daarom doe ik dat nog niet. Ik hou nu al de daken in zijn geheel en deze zijn al moeilijk kwijt te spelen en onzichtbaar maken tijdens het groeiseizoen. Als ik zo'n lap grond als jij had dan zou ik mooie knutselwerkjes maken die makkelijk te demonteren zijn en een zeer hoge isolatiewaarde hebben.

Als palen gebruik ik gewoon schuttingpalen, geïmpregneerd grenen balken van 70mm x 70mm met bijhorende paalhouders. Al vanaf jaar 1 (2008) dat ik met deze hobby ben begonnen en die blijven in prachtige staat, liggen hier soms dagen letterlijk in het water op de grond (a) maar hebben daar geen last van en gaan ook niet rotten of krom staan. De langste palen bij mij zijn 2,70m lang maar ik heb al gezien dat deze ook verkrijgbaar zijn in 3, 4 & zelfs 5m. Degelijk materiaal dat je jaren kan gebruiken :thumb_up:

Ik hoor hier ook velen praten over vast nieten van noppenfolie e.d. Komt dat niet snel los Niek met nietjes ? Dan moet je toch veel nietjes gebruiken die ook niet meer herbruikbaar zijn en de folie gaat toch op den duur vol met gaatjes zitten die verder doorscheuren of zie ik dat verkeerd ? Ik vijs de noppenfolie steeds vast met vijzen en grote rondel, hier een foto...

Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 16 dec 2014 17:19

Het hangt er wat van af Dimi.
In het hok van de canariensis vijs ik de folie ook vast, dat is net als op jouw foto van die dikke kwaliteit. Maar ook dan heb je gaatjes hè ;)

Voor de andere hokjes gebruik ik grote stukken gewoon bubbeltjesplastic dat ik van een vriend krijg. Dit is heel snel vast te nieten en houdt net zo goed. Wanneer je op de juiste plaatsen niet natuurlijk. Verwijderen is wel wat tijdrovender maar goed. Je kunt niet alles hebben hè.
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor bol op 17 dec 2014 12:14

tof om te zien dat ik niet de enige gek ben. veel geluk met de winter :thumb_up:
bol

19 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 17 dec 2014 12:45

:lol:
lapalmeraie

856 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video