Zo dat is even geleden, maar heb het echt super druk gehad (en nog ) Heel het huis zowat aan het opknappen. Dat wordt wel een meer jaren plan achteraf. Ook in de tuin hebben we natuurlijk niet stil gezeten. De twee gunneras gewisseld van plek wat bomen eruit gehaald, daardoor plaats gekregen. Extra filters bij de vijver geplaatst en vooral wat bamboe ingepakt. Kortom veel werk om de tuin weer wat anders te krijgen.
Hoi Arno, zo te zien heb ik je aangestoken het creëert inderdaad ruimte dat heb ik hier ook gemerkt, maar elk voordeel heeft zijn nadeel, heb nu meer zon en dus ook veel meer bladbrandschade zo is er altijd wat! Ik mag het nog niet zo oude geweldige gazon volgende week gaan omspitten Over twee maanden ziet alles weer piekfijn uit
Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC 2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC 2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC 2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC 2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC 2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Een schitterende tuin! En hard gewerkt zo te lezen. Fijn om te zien dat je blijkbaar weer goed bent hersteld van dat hartinfarct van 2 jaar geleden. Verstandig om rhizoombegrenzer te plaatsen. Alleen de aansluiting kan je beter naar binnen vouwen. Op deze manier gaat je vivax moeiteloos tussen de twee uiteinden door. Als de uiteinden naar binnen wijzen dan worden de rhizomen terug de pol in gestuurd. Zelf het ik er nog aluminium hoekprofielen op geschroefd om extra zeker te zijn. Een foto van hoe ik het heb gedaan kan je evt. hier zien: viewtopic.php?f=49&t=10006&start=70
Mooi, en nog volop aan het werk ! inderdaad beauties. Ik heb al enkele keren trilliums gezet, maar ze zijn nog nooit uitgekomen. Is het geen schaduwplant ?
Bedankt voor de reacties. Trilliums hebben we hier ook nooit goed gehouden, nu voor het eerst op de "slechtste"plaats in de tuin gezet alleen schaduw en tegen een paar dennen bomen en ze staan nu voor het tweede jaar, dus we hebben goede hoop. Groet Arno