Gisteren en vandaag de nieuwe planten over gepot. Alle planten waren zwaar doorworteld gelukkig met die speciale soorten kan dat soms problemen opleveren omdat de meeste een soort klei kluit hebben.
De Butia yatay was echt 1 bonk wortels, dit geeft mij goed hoop om deze over een paar jaar uit te planten.
B. yatay, vindt dat hij een hele mooie stam heeft en er zitten een paar nieuwe speren klaar, de groei zit er goed in.

De nieuwe aanwinsten in hun nieuwe pot.

Canna altensteinii, zoals de meeste bij Canna-banana hebben gezien kan deze soort 3,5 meter hoog worden.

2 nieuwe varens die ik er sinds afgelopen vrijdag aan mijn collectie mocht toevoegen, deze planten had ik al maar wou in de voortuin ze er ook bij hebben.
Dicksonia sellowiana

Polystichum vestitium, deze kan een kleine stam aanmaken tot 90 cm, ook is hij winterhard tot -20 graden, dit is dus een uitstekende varen voor ons klimaat.

Deze palm heb ik al een aantal jaren en begint sinds vorig jaar echt met groeien het gaat om de Archontophoenix cunninghamia, deze palm kan tot -4 graden hebben. Merkte wel dat hij snel overgepot moet worden.
Archontophoenix cunninghamia.

Gr, Ro