nieuwe aanwinst

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

nieuwe aanwinst

Berichtdoor rabbit op 30 jun 2009 19:21

P1000311.JPG
P1000311.JPG (52.98 KiB) 3893 keer bekeken


Afgelopen Zaterdag is Ro bij mij langs geweest en hij heeft mij zeer blij gemaakt met de volgende boomvarens. C.Medularis C.Dealbata C.Brownii en een spoorling van een C.Australis.
Tevens had ik al een D.antartica D.Fibrosa C.Cooperi en een Blechnum Gibbum.
Gr,Bert
Roept de koekoek in mei,dan is april voorbij.
Avatar gebruiker
rabbit
 
Berichten: 536
Geregistreerd: 21 jun 2009 20:46
6 bedankjes

Re: nieuwe aanwinst

Berichtdoor Christophe op 30 jun 2009 23:45

Ze zien er (zoals altijd bij Ro) prachtig uit!

Ben je al langer met tropische planten bezig bert, of sinds je aanmelding op het forum?

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: nieuwe aanwinst

Berichtdoor lapalmeraie op 01 jul 2009 00:09

Dus toch de C.Medularis die je wilde hebben ;)
Mooie aanwinst!
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: nieuwe aanwinst

Berichtdoor rabbit op 01 jul 2009 19:54

Hier een antwoord op je vraag Christophe,voor een jaar of 15 geleden heb ik een paar varens geprobeerd waaronder D.Antartica en C Australis maar door slechte voorlichting en dus geen goede verzorging lukte me het niet om ze over te houden ik denk zelf dat ik een paar plantendie nog leefden puur uit ontwetendheid heb weggegooid.Ik ben er toen mee gestopt en ben me toen gaan interesseren in Helleborussen waar ik nu nog zeker 30 stuks in mijn tuin heb staan. Ben zelf aan het bestuiven gegaan en met als resultaat een paar mooeie planten.Toen van het voorjaar ik bij mijn waterornament de bamboe( Phyllostachys nigra)verwijderde (inverband het woekeren ondanks dat ik hem in een dikke pvc buis had staan)moest ik daar op de plaats wat anders neerzetten,ik dacht zelf aan een varensoort.In het tuincentrum gekeken tusser de varens viel me een varen al snel op,op het kaartje stond alleen tuinvaren en een aktieprijs van10 euro.Ik wist zeker dat dit een D.Antatica was en heb hem meegenomen.Thuis op het internet gaan rondneuzen en toen is het virus begonnen.Later weer in dat zelfde tuincentrum tussen de (tuin)varens een D.Fibrosa gehaald voor 9,95 euro.Toen bleek dat een gedeelte van mijn tuin ontzettend van de vorst geleden had,veel planten kwamen niet meer terug en het gazon is heel slecht.Wil ik in die hoek beginnen met een exoten tuin met palmen etc,etc. ik ben tevens nog in het bezit van 2 Dasylirion Serratifolium en een Yucca Filifera van 80 cm maar die ziet er slecht uit hethart is verdroogd en er zit geen groei meer in.Tevens heb ik nog een paar agave en een paar Cycas revulata.Dus ik ga me nu volledig op de exoten storten.Maar de meeste interesse gaat uit naar de boomvarens.
Gr, Bert
Roept de koekoek in mei,dan is april voorbij.
Avatar gebruiker
rabbit
 
Berichten: 536
Geregistreerd: 21 jun 2009 20:46
6 bedankjes

Re: nieuwe aanwinst

Berichtdoor TropiRo op 03 jul 2009 18:16

Ziet er goed uit Bert, moet je volgend jaar nog eens een foto maken en die dan naast deze leggen dan zal je de groei echt goed kunnen zien.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes


Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 123 gasten