Een stukje paradijs op aarde

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor amourath op 25 maart 2010 23:22

videomaster schreef:Afbeelding


Enig idee welke houtsoort dit is? Ik vind die bruin-rode kleur prachtig! Ik wil een eetkamer kopen in dat kleur maar hier is dat dus onvindbaar (behalve de eiken bomma-modellen :evil: ).
Mango-hout ben ik al wel eens tegengekomen, dat was ook mooi van kleur!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 25 maart 2010 23:34

amourath schreef:Enig idee welke houtsoort dit is?


Geen idee, moet ik bij gelegenheid eens navragen, nog een idee om eens een filmke over te maken. Volgens mij worden de kleuren meer verkregen door het soort van lak dat gebruikt wordt. Volgens horen zeggen een soort van bootlak?

De bar op de vierde foto staat nu in onze woonkamer... gevuld ;)
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor lapalmeraie op 25 maart 2010 23:36

Is dat geen Mahonie? Ro kan het waarschijnlijk wel zeggen.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14396
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor TropiRo op 26 maart 2010 09:19

Grote kans dat het mahonie is maar kan ook zijn: teak of merbau is, daarvan worden de meeste meubels vervaardigd in die landen.
De soorten wordt voornamelijk verkregen uit illigale kap en zijn daarom niet opgenomen in het FSC keurmerk en wat is FSC vragen jullie dan.... FSC betekend: de Forest Stewardship Council (Raad voor Goed Bosbeheer), is een internationale organisatie, opgericht in 1993, die verantwoord bosbeheer stimuleert. FSC stelt wereldwijde standaarden voor bosbeheer op, met daaraan gekoppeld een keurmerk.
Er zijn wel bedrijven die deze hout soorten leveren met het FSC keurmerk maar dat is ongeveen 3% van de totale wereldmarkt, veel iligale kap dus.

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor erna op 26 maart 2010 10:50

Hallo,

Een winkel in de buurt verkoopt dergelijke stoelen en tafels (soms kan je niet weten wat het juist is) komende van Thailand. Volgens hun reclame is het teak. Ik veronderstel dat de donkergekleurde een gekleurd vernislaagje gekregen hebben.
beste groetjes,
Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor Inazuma op 26 maart 2010 22:49

videomaster schreef:De bar op de vierde foto staat nu in onze woonkamer... gevuld ;)


Och, die moet ik nodig eens komen bewonderen dan ;)
Inazuma
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:30
Woonplaats: Helmond
24 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 27 maart 2010 02:01

Inazuma schreef:Och, die moet ik nodig eens komen bewonderen dan ;)


Je kijkt waarschijnlijk naar andere mooie dingen hier (a) ... die staat daar al 2 jaar... dus moet je al minstens 3 of 4x gezien hebben!
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor Inazuma op 27 maart 2010 09:42

videomaster schreef:Je kijkt waarschijnlijk naar andere mooie dingen hier (a) ... die staat daar al 2 jaar... dus moet je al minstens 3 of 4x gezien hebben!


:oops: Schuldig, maar was buiten oder het afdak waar we altijd zitten ook geen betere plaats om hem neer te zetten? We zitten immers nooit in je woonkamer.
Inazuma
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:30
Woonplaats: Helmond
24 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 01 apr 2010 03:43

Terug on-topic, de werkzaam heden aan de schuilhut gaan verder.

De schuilhut is zo goed als klaar, rondom hebben we nog een muurtje met een poort voorzien om de honden binnen te houden.

Afbeelding

Ook aan deftig(er) sanitair is gedacht. Waar de schoonvader al zijn gans leven lang het moest stellen met een duik te nemen in een van de vijvers om zich te wassen, heeft hij nu een apart gebouwtje ter beschikking met douche en toilet om, naar wat ik noem wat "menswaardiger" te leven.

Afbeelding

Ook de schoonmoeder laten we niet aan haar lot over, en zorgen dat ze nu toch een kleine keuken met gasvuur ter beschikking heeft om de vangst/oogst van de dag op te bereiden. Eens de bezetting van de muur en de vloer degelijk uitgedroogd is, voorzien we hier ook nog tegelwerken en twee hangkasten. Het valt zelfs op dat de schoonmoeder tegenwoordig in plaats van één keer per week ter plaatse te overnachten, nu bijna elke dag daar is!

(foto 1.... geloof het of niet maar dat was de keuken voordien.... foto 2 na de werkzaamheden)

Afbeelding

Afbeelding

Tevens is er gedacht aan electro. Daar we nog geen vaste stroomlijn hebben, heb ik voorlopig een systeem voorzien zodat de generator die noodzakelijk dient gestart te worden om stromend water te hebben tijdens het douchen, tegelijk met een sterke lader een batterij van 70AH oplaad die door middel van een AC-DC omvormer van 12 volt 220 volt maakt en dan weer voor verlichting zorgt. Spaarlampen van 8watt zorgen er voor dat de batterij niet te zwaar belast wordt.
Dagelijks 5 minuten douchen volstaat om de batterijen op peil te houden voor de dagelijkse verlichting..... pure nog nooit eerder geziene luxe op het rijstveld!
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor amourath op 01 apr 2010 08:46

Bewonderenswaardig wat je daar doet voor je schoonouders... ik kan me goed inbeelden dat je hun god bent nu :)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron