Richard's Braziliaanse fotolog

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Dennis_S op 24 aug 2017 20:43

Ik snap deze reactie echt niet Richard. Waarom zouden mensen jaloers zijn? Je tuin is te vol om mooi te zijn, maar je individuele planten groeien erg goed en zijn zeker een voorbeeld van wat er mogelijk is. Maar om nu jaloers te zijn op een tuin in de tropen. Dat snap ik niet. Ik vind het prachtig, maar feitelijk hoort dat helemaal niet thuis op dit forum. Het is nu eenmaal geen kunst om een kokospalm daar op te laten groeien. Als je dat hier lukt, dan ben ik pas jaloers.. :thumb_up: Je gedachtengang kan ik echt niet volgen. Er zijn in Nederland en Vlaanderen talloze tuinen die prachtig zijn en er zijn hier mensen genoeg die dat delen met allerlei 'belangrijke' mensen. Weliswaar met 'gewone ' planten, maar in Nederland zIjn honderden echt schitterende tuinen en parken te vinden met winterharde planten, en zoals je zegt, veel meer dan in tropische oorden.

Ik volg je topic omdat ik interesse heb in alle planten en je stap waardeer om elders iets op te bouwen, Dat vind ik het volgen waard. Ik heb ook zat leuke onderwerpen, maar om nu meteen te denken dat mensen jaloers zijn en dan niet reageren? Je kunt het toch niet allemaal naar de zin maken. Wat moeten mensen nu reageren? De planten die jij daar in de tuin groeit, kunnen 'wij' toch helemaal niets mee? Behalve mooi vinden, maar er zijn er zat die vooral willen reageren om er wat van te leren. Maar van je tropische tuin valt niets te leren, want blijkbaar zijn er maar weinig mensen op dit forum die een vergelijkbare tuin in de tropen hebben. Je Nederlandse tuin is een ander verhaal. nogmaals, van jouw ervaringen zijn een hoop mensen wijzer geworden, fijn, maar geen hoofddoel toch?

Mee eens dat er best wat vaker gereageerd mag worden, maar als je een forum nodig hebt om er een gelukzalig gevoel van te krijgen, geloof me, steek je energie dan maar in je eigen tuin en planten. Daar gebruik ik en ik denk veel andere mensen een forum voor, kennis opdoen zodat je blij kunt worden van je eigen planten en er met anderen van kan genieten live in je tuin.

Ik hoop dat je alles lekker laat staan en dat je toch je ervaringen blijft delen, maar stel je verwachting bij, zodat we toch met zijn allen kunnen blijven profiteren van je ervaringen en jij van de rest!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor hanscazan op 24 aug 2017 21:59

Beste Richard, mooie palmgek ;). Nu toch een reactie van mij. Tot nu toe was ik stil aan het meegenieten en af en toe een bedankje aan het uitdelen. Velen avonden te laat naar bed om deze mooie topics geheel te lezen/volgen. Door al deze zeer gewaardeerde topics, vooral de foto's ook een junior palmgekkie geworden die mede door alle info van jullie palmgekken af en toe ook eens een nieuw junior juniortje kan antwoorden ;).
Ik volg je "flessenpalm en Pinanga " achtigen met bewondering. stammen zijn bijna kunst
Mede ook door jou(foto's) heb ik 3 weken geleden bismarckia zaden uit Madgascar laten meenemen.
Jaloers....... JAAAAA dat ik waarschijnlijk mijn bismarckia (als ze al op willen komen) nooit groot in Nederland zal zien.Maar wat een mooie palm is dat zeg. Zou bijna verdrietig worden als je deze voortgang niet meer zou delen.
Long story short, nieuwe palm/bananen gekken smullen van jouw enthousiaste delen met FOTO'S!! Evenals alle andere heerlijk prettig gestoorde palm/bananen en andere soorten liefhebbers.

2 jaar geleden had ik een canariensis, nu door dit forum en opgedane kennis door jullie delen heb ik meerdere Phoenix canariensis trachy carpus fortunei's,(1000) Washingtonia robustas, chamerops en wagnerianus en stam roebelli (+forumvriend), meerder modellen dwarf cavendish ( ook forum vriend aan over gehouden), sikkemensis, velutina, 3 basjoo's, 1e jaar Ensete van 2+ meter,
Nog niets gedeeld op een eigen topic vanwege de overweldigende foto's en super tuinen van jullie maar oh wat ben ik er trots op dat ik dit in 2 jaar zover gekregen heb, door dit forum!

:thai: :applaus:

PS: voor wat het waard is,ik hoop dat je mijn reactie leest en je 240ste bedankje, klein gebaar, groot :thumb_up:
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Eduard op 24 aug 2017 23:03

palmgek schreef:Heb inmiddels zelf de exacte benaming kunnen achterhalen van de unknown Pinanga. I Jammer dat er totaal NIET wordt gereageerd. Voor mij is de lol eraf! Heb dan ook besloten om volledig te stoppen op dit forum, een beetje enthousiasme had me nog kunnen stimuleren.


Ja Richard ik herken dit ook wel :? de eerste jaren krijg je alle lof door het fijt dat je met bijzondere planten bezig bent tot het normaal wordt en ja de mensen hoeven niets meer uit te zoeken ze krijgen alle info op een presenteerblad, maarja ik heb me ook wel zitten afvragen waarom ik met die gekte bezig ben en kom dan toch tot de conclusie dat je het voor je zelf doet, voor mij is alles een uitdaging tot ik het doel bereikt heb dan wordt het moeilijker op een gegeven moment staat het vol en de planten worden te groot, en het gegeven fijt dat er weinig tot geen reacties komen op een Update, bij mij is dat ook zo, ik had mijn tuin topic geplaatst maar naar 2 dagen weer weggehaald omdat er geen reactie kwam, toen heb ik het afgezwakt naar het boomvaren topic waar wel enkele reacties kwamen, het was dat jij reageerde anders had ik het daar ook weggehaald, en er waren genoeg mensen present op het forum dus daar ligt het niet aan dus ja ik herken het wel, dat is ook zo op andere forums niet alleen hier ik heb ook al vaak de gedachte bij het plaatsen van een topic "daar is die alweer"
Het geen wat je presteert in je Nederlandse tuin is prachtig en dat weet je , het Braziliaanse verhaal is ook prachtig maar anders daar groeit alles wel zolang het water krijgt ;) Ik had ook in Nieuw Zeeland kunnen gaan wonen toen ik zo onder de indruk raakte van de boomvarens daar groeien ze het hele jaar door, voor mij was het in 1996 een droom toen ik die mini plantjes meenam om er ooit onder te kunnen zitten dat is nu al jaren zo en de normaalste zaak, de wens is ingewilligd .

Ik hoop dus ook dat je blijft posten, altijd leuk om te zien en van te genieten :thumb_up:

Groetjes Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 25 aug 2017 03:28

Bedankt voor alle reacties! Blijkbaar is er nu toch belangstelling. Waarschijnlijk heb ik het te negatief ingeschat en dit vervolgens voorbarig geuit. Wellicht het Braziliaanse temperament wat ik begin over te nemen na 5 weken. Gezien de verschillende uitgebreide reacties is er een gevoelig onderwerp aangesneden, wat hiermee hoplijk bespreekbaar is geworden

@Peter, Bedankt voor je motiverende woorden! Persoonlijk vind ik het ook jammer dat meer en meer met FB wordt gewerkt. Het forum is een stuk overzichtelijker en ook blijvend

@Lieven, Leuk om te lezen dat je m'n topic volgt. Dat het aantal keer bekeken de belangstelling toont klopt, echter is dit wat mij betreft iets te kort door de bocht. Een reactie is zoveel malen leuker en geeft me het gevoel dat mijn posts gewaardeerd worden. Het forum is tenslotte interactive, en dat is ook het leuke ervan.

@Dennis, Ik begrijp wat jij bedoelt, jammer alleen dat dit blijkbaar niet vice versa is. Vermoedelijk zitten wij Anders inmekaar, alhoewel ik me haast niet Kan voorstellen dat het jouw volledig koud laat als er niet wordt gereageerd op jouw posts. Olie op het vuur gooien is gemakkelijk, voor begrip is empatie noodzakelijk. Je hebt overigens volledig gelijk als je zegt dat je het voor jezelf moet doen.

@Hans, Erg leuk om te lezen dat ik heb bijgedragen aan jouw hobby. Jouw woorden stimuleren me om te blijven posten.

@Eduard, Erg Fijn dat ook jij zo open en eerlijk bent on toe te geven dat een en ander je niet koud laat. Bedankt maat, ik voel me gesteund.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3685
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor leroy op 25 aug 2017 08:56

Richard, ik herken het volledig....mijn tuintopic van 6 pagina's met foto's is door enkel door Eduard en Mate gevolgd en op gereageerd. Dat terwijl ik zelfs nadrukkelijk gevraagd heb om evt adviezen te geven.
We blijven lekker positief, we zijn allemaal planten en natuur vriendjes! :thai:
www.lelepalms.jouwweb.nl, shantung-kuntao.jouwweb
leroy
 
Berichten: 855
Geregistreerd: 04 nov 2011 11:19
63 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor lapalmeraie op 25 aug 2017 08:58

Zoals ik al schreef via PB Richard, gewoon lekker doorgaan met posten.
Ik vind het, zoals je aangeeft, ook jammer dat er nauwelijks respons meer komt op album updates, terwijl je de views wel ziet oplopen.
Dan kun je zeggen dat je het niet voor de reacties doet maar dat vind ik onzin. Anders houd je die foto's gewoon op je eigen PC. Het is toch juist leuk om ook de mening van andere gelijkgestemden te krijgen bij wijzigingen. We zijn er allemaal maar wat trots op wat we hier voor elkaar krijgen en juist de aanmoedigingen van andere liefhebbers zijn leuk.

Zou eens benieuwd zijn hoelang men nog in FB-groepen foto's zou posten als je niet kun liken/reageren.... :roll: Maar inderdaad, dat is allemaal veel vluchtiger.
Ik post daarom zelf ook minder updates en gebruik mijn album eigenlijk voor als persoonlijk archief :thumb_up:

Qua "moeilijkheid" wil ik toch ook wat nuanceren. Uiteraard, veel groeit van nature in jouw nieuwe klimaat en nee je hoeft niet langer wakker te liggen van hokjes en warmte slangen (gelukzak! :mrgreen: )
Echter, jij staat voor hele ándere uitdagingen! Zo'n nieuw terrein opnieuw deftig inkleden met weinig schaduw, vermoedelijk veel droogte,.. is één, en bovendien gaat er ineens een hele nieuwe waaier open van mogelijke soorten waarin je je volledig van nul weer moet verdiepen.

Ik vind dat eigenlijk juist fijn. Dat breekt tenminste een beetje met de zoveelste Trachycarpus-vraag en laat is steeds weer nieuwe soorten ontdekken. Ook wel eens fijn om te zien hoe die er eigenlijk onder ideale omstandigheden bij horen te staan. :D
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Edwin W op 25 aug 2017 11:18

Richard, hopelijk blijf je doorgaan met het posten van updates in je dagboek. Ik volg het al een tijdje met zeer veel interesse! Helaas ben ik niet meer zo actief op het forum (mijn laatste berichtje is alweer van 2016)... Heb gewoon iets te veel hobby's ;) .
Maar het is prachtig om je tuin te zien en ik zou het heel erg jammer vinden, als je niet meer post.
Ga dus alstjeblieft door! :thumb_up:
Bezoek ook eens Palmexotica
Avatar gebruiker
Edwin W
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 06 sep 2009 21:33
Woonplaats: Enschede
16 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor dj_embé op 25 aug 2017 12:12

Oef.... voor mij t zelfde...
Ben blij dat je blijft. En gezonde jaloezie is gezond!
Blijf jezelf, je mag best fier zijn op wat je bereikt hebt en zet je droom in Brasil verder en laat ons gewoon verder mee genieten.
Op mijn updates zijn t ook steeds dezelfde personen die reageren. Tijd voor nog eens een update voor heb zou ik zeggen, na 2 weekjes in de Verdon Frankrijk.
Ik ben fier op mijn tuin en wat anderen vinden , so, degenen die het leuk vinden, tof!!!!
Groetjes,
Tim
Kon het niet laten om nu toch een reactie te plaatsen..... was gister verbaasd en begreep de inzet niet helemaal.... dus keep on!!!!!
Avatar gebruiker
dj_embé
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 09 jun 2014 20:59
Woonplaats: Wijchmaal (Peer) Limburg, België
88 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor yme op 25 aug 2017 13:36

ook ik lees met veel onderwerpen mee, maar post weinig. (ook omdat ik hiervan weinig weet :oops: )

groetjes,

yme
yme
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 04 aug 2015 20:39
Woonplaats: Amsterdam
43 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor hanscazan op 25 aug 2017 18:02

Resume, planten mensen zijn gevoelsmensen. Jouw reactie gaf me kippenvel Richard! :happy_thai:

Nieuwe leden/posters plaatsen meestal niets omdat er een familie sfeer is waarin men niet graag wilt ïnterfereren" soort fatsoen om niet tussen de begin forumvrienden te komen.

Maw , ook al is het moeilijk weer die trachy vraag te beantwoorden, speer rotje te begeleiden, is dit een forum welke ver buiten nederland gevolgd wordt vanwege de kennis ervaring en de wil eigen ervaringen te delen.

Dus mijn bericht naar Richard 8-) , is een boodschap naar alle beginners(oudgedienden) hier, Jongens en meiden, keep on posting en komt die vraag weer, mijn basjoo staat scheef, leg hoofd op schouder en vraag of die recht staat dan :D :D :D

Enige vorm van humor en sarcasme hoor er ook bij.

Toen ik hulp nodig had en info, was ik erg blij jullie te hebben gevonden,

En nu foto's delen van jullie mooie bananen bloemen, speciaal draadje voor geopend, love it en weet dat er velen mee kijken lezen om dit ultime resultaat te behalen :applaus: :applaus: :applaus:

Met een vriendelijke groet een natuur friek, Hans, Ik ben blij met iedereen die foto's met info deelt. Jullie kennen vast deze...

Hans mogen we bij jou dit plantje onderbrengen, jij krijgt alles aan het groeien, deze opmerking zullen velen hier herkennen. Waarom? Omdat ik geweldig groene vingers heb maar vooral dat ik dit forum kan raadplegen van gedeelde ervaringen.
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 113 gasten