Xze kunnen gewoon niet tegen vorst en laat u niks wijsmaken. Staat bij mij in volle grond en krijgt stressplekken maar die bladeren gaan vlugger kapot. Staan in de winter in een overkapping met infrarood lampen.
Ja, tegenovergestelde berichten waren er ook. Het maakt mij allemaal niet uit. Ik pak alles toch wel in. Het enige verschil is of de warmtelinten wat harder moeten werken of niet. Meestal is zo rond half november de eerste prikkel om te gaan inpakken. Ik bekijk gewoon de weersvoorspellingen. Zoals hierboven staat, veel meer dan een paar graden vorst is het niet geweest de afgelopen jaren. Eerlijk gezegd is wat meer vorst gunstiger dan minder. Dat kwakkelweer levert grotere uitdagingen om vocht uit de beschermingen te houden. Met kouder weer is dat een stuk makkelijker. We gaan het zien. Is ook wel een beetje de essentie van de hobby toch, zien dat we exoten weer de winter door krijgen? Zonder winter is wel makkelijk, maar ja, dan kan iedereen het
Eerste zaken zijn wel al binnen (Bismarkia, Latans) maar het echt inpakken begint hier pas tegen Xmas. Als het even kan dan gaan de laatste palmen pas in de kerstvalantie.