Winterstalling

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Winterstalling

Berichtdoor wsnbm op 01 okt 2010 12:57

Een buurvrouw sprak me erop aan, wat ik allemaal met die exotische planten ging doen van de winter.

Ik natuurlijk me pas geleerde lesjes van deze site opgerateld, toen vertelde ze me, waarom ik de planten niet in een winterstalling onderbracht?

Iemand ervaring hiermee?
Weet iemand zo'n stalling in Zuid-Holland?
Kosten?
Risico?

Txs

Greetzz,
John
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Re: Winterstalling

Berichtdoor amourath op 01 okt 2010 12:59

KevinC stalt planten bij Canna-Banana als ik me niet vergis... hij kan je vast meer vertellen over de kosten en hoe alles dan juist in z'n werk gaat, en andere ervaringen.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 02 okt 2010 22:51

Redelijk wat kwekers en tuinbrijven hebben zo'n service.
Misschien kun je ook gewoon eens een tuinder in de nabije omgeving aanspreken.
Bij jou in de buurt keuze genoeg ;)

Je bent natuurlijk wel afhankelijk van hun (juiste) verzorging van de planten, of moet steeds zelf ernaar toe kunnen gaan.
Ook moet je het zien zitten om elk najaar + elk voorjaar alle planten te verhuizen.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 03 okt 2010 00:00

Txs ;)

Het is inderdaad heen en weer gesleep, en de planten worden van 2x transport zeker niet mooier.
Mischien toch maar even de zolder opruimen :D
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 03 okt 2010 12:42

Hoi, heb je zelf niet de mogelijkheid een kleine winterstalling te bouwen! als je plek hebt zijn er genoeg mogelijkheden van klein tot groot en zo als we hebben kunnen zien laats ook mobile stallingen die je in de lente opruimt! vroeg of laat krijgt iedere verzamelaar hier mee te maken, we willen graag alles behouden en lekker groot laten worden en dan wordt het ook een hele klus alles naar je zolder te brengen!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 03 okt 2010 13:12

Hey :)

Ik heb tot nu toe geen ervaringen met het stallen van planten. Deze winter ga ik dit voor het eerst doen met de Archontophoenix van Eduard.

De kosten bij Canna-banana, bedragen hier 7euro per vierkante meter per maand voor.
Het risico ligt ook bij de eigenaar van de plant, moest de plant toch kapotgaan in de winter word dit niet vergoed.

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 03 okt 2010 13:52

Heyyy,

Dat is ook weer zo!

Zo'n mobile winterstalling zou voor mij ideaal zijn, want op het moment dat de kleine en volgend jaar 2 kleintjes naar buiten gaan is de stalling weer weg.

We hebben een achtertuin van 10 * 5 meter, daar kunnen we op dit moment niet iets definitiefs neerzetten, kunnen ze niet meer rennen, voetballen enz enz.

Ik zal de verschillende fora goed in de gaten houden vwb de mobile kassen/stallings ook wat betreft het verwarmen en dergelijke.

Txs
Groet,
John
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor orangeriebijleveld op 10 okt 2010 10:39

Bij het zoeken van een winterstalling is het goed om na te gaan hoeveel aandacht er voor de planten is. Bij een kweker is de stalling misschien wel goedkoper, maar lever je soms in op kwaliteit.
In de Orangerie Bijleveld zijn we uitsluitend bezig met de overwintering van planten.
Ook transport hoeft geen schade te geven,als je het netjes doet. Achter in de auto is niet altijd aan te raden. Wij gebruiken grote aanhangers en geven zo praktisch geen schade.
Maar als je thuis goede omstandigheden kunt creeeren is dit ook een mooie oplossing.
Hans de Groot Orangerie Bijleveld
orangeriebijleveld
Bedrijven

0 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming