alles terug buiten?

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

alles terug buiten?

Berichtdoor fordbully op 06 maart 2011 17:52

Zijn er al mensen die hun planten zoals musa en fortunei die in pot binnen stonden al terug buiten gaan zetten in pot?
fordbully
Bedrijven
 
Berichten: 902
Geregistreerd: 03 nov 2010 17:30
Woonplaats: Gruitrode
25 bedankjes

Re: alles terug buiten?

Berichtdoor Pater-ik op 06 maart 2011 18:07

Hallo,
Hier staat al sinds enkele weken alle palmsoorten buiten onder de pergola(terrasoverkapping) de min T* is hieronder s'nachts is +2. Alle banaanachtigen staan nog steeds binnen waaronder en 150 -tal :o
Strelitzia's.
Gr'tjes
Patrick
Avatar gebruiker
Pater-ik
 
Berichten: 546
Geregistreerd: 05 maart 2009 11:27
Woonplaats: Liedekerke
23 bedankjes

Re: alles terug buiten?

Berichtdoor amourath op 06 maart 2011 19:48

Fortunei's en Chamaeropsen staan hier al lang buiten, enkel de nachten waar kouder dan -3 wordt voorspeld haal ik ze binnen. Mijn dicksonia antarctica staat ook al enkele weken buiten overdag (en is begonnen aan zijn eerste rol), als het vriest rol ik hem binnen.
Midden volgende week gaan er nog een pak planten naar buiten: Brugmansia, Phoenixen, Argyrocyticus, Nannorrhops,... genieten van het zonnetje! 8-)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: alles terug buiten?

Berichtdoor lapalmeraie op 07 maart 2011 12:29

Mijn geweldige vrouw zet ook elke dag de Dicksonia a. (met eveneens een nieuw rolletje :) ) en de Cyathea a. buiten :thumb_up:
's Avonds haal ik ze weer binnen want de laatste dagen daalt het kwik toch tot -4°C!

Ik zet verder dan ook nog niets buiten. Het is me teveel om alle dagen te moeten sleuren.
Nu staan er ook veel nog pal achter het schuifraam. Daar kunnen ze ook genieten van de zon 8-)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14414
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: alles terug buiten?

Berichtdoor Tosaman op 07 maart 2011 14:53

Ik heb ongeveer 5 dagen terug alles buiten gezet. Zonder afdakje, maar wel op een strategische plek. Het risico wil ik wel nemen, het heeft hier ruim een week niet geregend, en de temperatuur overdag is ver boven het vriespunt. 's Nachts daalt het kwik weliswaar naar zo rond het vriespunt, en tot nu toe lijken ze daar geen hinder van te vinden. Ze hebben vanaf november droog gestaan in de schuur bij een temperatuur van 5*C. Het gaat voornamelijk om 4x Chamaerops humilis "Cerifera", 2x Phoenix canariensis, 1x Jubaea chilensis en 2x Washingtonia filifera, en ze zitten allen in een 10 liter pot. Dus in geval van nood kunnen ze weer razendsnel naar binnen. De twee wagnerianussen staan in een 90 liter speciekuip, maar dat wordt sjouwen in geval van nood.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Avatar gebruiker
Tosaman
 
Berichten: 489
Geregistreerd: 18 mei 2010 17:05
Woonplaats: Westfriesland (tussen Hoorn en Enkhuizen).
16 bedankjes


Keer terug naar Winterbescherming

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron