Wenslijst Kevin

In deze rubriek kunnen leden hun planten collectie en wenslijst starten met planten of zaden die ze reeds hebben (collectie) of ze nog graag wensen (wenslijst). Je kan je collectie en wenslijst achteraf nog aanpassen zodat deze up to date blijft.

Re: Wenslijst Kevin

Berichtdoor videomaster op 14 jun 2010 12:05

Tropthaipalms schreef:Weet je wel eigelijk wat een musa Tannee betekent ?


Voor zover ik op de hoogte ben...

De กล้วยตานี of gluay dtaa nee, een soort van bananenplant, en heeft een eigenaardig bijgeloof. In deze plant zou de vrouwelijke geest ผีตานี of phee dtaa nee gehuisvest zijn. Deze geest is een wondermooie dame die bedrogen geweest is door haar man, en nu als weerwraak gehuwde mannen verleidt om tweedracht te zaaien in hun huishouden. Wanneer deze plant vruchten begint te dragen zoals op de foto, hoor je haar 's nachts kreunen.... ik mocht alleen foto's nemen tijdens de dag...... 8-)

Afbeelding Afbeelding

Als laatste vond ik op het www nog deze afbeelding van de betreffende geest in kwestie.... ze mag hier vanavond ook eens komen kreunen. :lol:

Afbeelding
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Wenslijst Kevin

Berichtdoor Tropthaipalms op 14 jun 2010 21:48

videomaster schreef:
Tropthaipalms schreef:Weet je wel eigelijk wat een musa Tannee betekent ?


http://i559.photobucket.com/albums/ss32 ... G_9887.jpg[/img]

Als laatste vond ik op het www nog deze afbeelding van de betreffende geest in kwestie.... ze mag hier vanavond ook eens komen kreunen. :lol:

Afbeelding


Hallo videomaster

:lol: :lol: :lol: Ik heb ook een paar van die mooie fotos van het bananenmeiske of eerder gezegd pooying klauy of wie weet is het niet een katoey klauy , maar als ik me niet vergis is het niet hetzelfde meiske als op mijn fotos.

Mvg Michael
Tropthaipalms
 

Re: Wenslijst Kevin

Berichtdoor Tropthaipalms op 14 jun 2010 22:24

videomaster schreef:
Tropthaipalms schreef:Weet je wel eigelijk wat een musa Tannee betekent ?


Voor zover ik op de hoogte ben...

De กล้วยตานี of gluay dtaa nee, een soort van bananenplant, en heeft een eigenaardig bijgeloof. In deze plant zou de vrouwelijke geest ผีตานี of phee dtaa nee gehuisvest zijn. Deze geest is een wondermooie dame die bedrogen geweest is door haar man, en nu als weerwraak gehuwde mannen verleidt om tweedracht te zaaien in hun huishouden. Wanneer deze plant vruchten begint te dragen zoals op de foto, hoor je haar 's nachts kreunen.... ik mocht alleen foto's nemen tijdens de dag...... 8-)

Afbeelding Afbeelding

Als laatste vond ik op het www nog deze afbeelding van de betreffende geest in kwestie.... ze mag hier vanavond ook eens komen kreunen. :lol:

Afbeelding


Hallo Videomaster

De banaan op de eerste foto dat gezonden heb is een Ensete glacum of eerder gekend als de snowbanana. In thailand noemt deze banaan กล้วยนวล กล้วยญวน. Een thai toetsenbord is toch handig he :D De bananen van de snowbanana zijn dan ook een van de meest heerlijke bananen.
Het enige nadeel is dat er veel zaden inzitten. In de streek van chantaburi zie je ze overal staan en worden deze ook gebruikt voor decoratie op markten en kermis , zo heb ik een prachtig groot exemplaar uit de grond gehaald tussen de marktkraampjes in chantuburi , de man van de organisatie die ze gepland heeft 20 BHT gegeven en ik tevoet weg met deze reuzenbanaan tussen de marktjes , je hebt het thais volk moeten zien kijken :shock: Het was weer van noon fallang ting tong :D

Mvg Michael of zoals de thais uitspreken maikhun :roll:
:thai:
Tropthaipalms
 

Re: Wenslijst Kevin

Berichtdoor lapalmeraie op 15 jun 2010 16:03

Tropthaipalms schreef:Een thai toetsenbord is toch handig he :D


Voila een antwoord op iets dat me al een tijdje bezig houdt :lol:
En wat moet ik me daarbij voorstellen? Aangezien jullie ook "gewoon" typen.
2 toetsenborden of...?

:mrgreen:

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Wenslijst Kevin

Berichtdoor Tropthaipalms op 15 jun 2010 16:17

lapalmeraie schreef:
Tropthaipalms schreef:Een thai toetsenbord is toch handig he :D


Voila een antwoord op iets dat me al een tijdje bezig houdt :lol:
En wat moet ik me daarbij voorstellen? Aangezien jullie ook "gewoon" typen.
2 toetsenborden of...?

:mrgreen:

Vrgr
Niek


Hallo Niek

Nee niek geen 2 toetsenborden :D Ik ga ieder jaar heel de winter gaan overwinteren in Thailand en er binnenkort definitief vast gaan wonen.
Mijn pc thuis was al paar jaar oud waarbij ik de laatste nieuwe gekocht in Thailand die er op de markt was , Mits ik mijn pc in Thailand heb gekocht bezit ik ook een toetsenbord die zowel engels kan typen en Thais kan typen , Dit is mogelijk met rechts onderaan in de steunbalk van Windows 7 het toetsenbord met 1 muisklik over te schakelen naar het Thais. Op mijn toetsen staat dus ons gewoon alfabet (Wel in qwerty) en er nog eens naast het Thais alfabet , ook mijn laptop en iphone kan ik met 1 klik omschakelen naar het Thais.

Mvg Michael
:thai:
Tropthaipalms
 

Re: Wenslijst Kevin

Berichtdoor lapalmeraie op 15 jun 2010 21:07

Aha, zo dus :D
Nu nog Thais leren lezen :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Planten collecties en wenslijsten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten