GEANNULEERD: Uitstap Succulent Tissue Culture zat. 21 juni.

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: Uitstap Succulent Tissue Culture zaterdag 21 juni '14–10

Berichtdoor Bizzz-R op 29 apr 2014 09:14

Beste exoten-liefhebbers, de datum van 21 juni a.s. komt met rasse schreden dichterbij, de deelnemerslijst is echter nog zeer beperkt.

Ik nodig jullie daarom van harte uit om je in te schrijven voor deze toch wel uniek te noemen forumuitstap om deze ook daadwerkelijk door te kunnen laten gaan :thumb_up:

Een buitenkans op kennis te maken met hoe weefselkweek plaatsvindt en om zeldzame succulenten aan te kunnen schaffen.

Wie gaat er mee?!
Avatar gebruiker
Bizzz-R
 
Berichten: 208
Geregistreerd: 10 dec 2012 10:30
31 bedankjes

Re: Uitstap Succulent Tissue Culture zaterdag 21 juni '14–10

Berichtdoor lapalmeraie op 29 apr 2014 13:26

Dat lijkt mij ook!
In Leuven was dat bezoek destijds toch zeer geslaagd! :thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Uitstap Succulent Tissue Culture zaterdag 21 juni '14–10

Berichtdoor Rob op 29 apr 2014 22:45

Dito...
Ik verwacht toch nog wel een pak opkomst uit Zeeland, West-Brabant en West-Vlaanderen, maar dat men even aankijkt tot we eind mei/begin juni zijn snap ik ook wel.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: Uitstap Succulent Tissue Culture zaterdag 21 juni '14–10

Berichtdoor Bizzz-R op 30 apr 2014 08:02

Lijkt mij ook Rob, maar gelet op de reactie van de eigenaar van STC is het wel noodzakelijk om inzicht te krijgen in het aantal deelnemers. De volgende berichten heb ik namelijk ontvangen:

"Beste Ronald,
Ik volg even: viewtopic.php?f=63&t=13245
.......................
Tevens zie ik dat er momenteel bijzonder weinig interesse in het bezoek gaat zijn. Mocht dit niet meer worden lijkt het mij niet zinvol dit door te zetten, daar ben ik liever eerlijk in.
Het kost ons als klein bedrijf erg veel moeite de tijd er al voor vrij te maken en dat doen we natuurlijk graag maar zo weinig animo dienen we gezamenlijk eerlijk onder ogen te zien.
Hopelijk hoor ik nog even van je."

Vervolgens heb ik een mail teruggestuurd waarop de navolgende reactie kwam:

".................................. Ik wil graag echt uiterlijk eind van de week weten hoeveel mensen er zouden willen komen want de eerlijkheid gebied het mij te zeggen dat we dit eerder voor jullie doen dan voor ons. En de animo straalt er nu niet direct vanaf. Vandaar dat ik een slag om de arm hou om bij een aangegeven aantal bezoekers het wel of niet door kan laten gaan. Sorry als dat onbegrip geeft maar het is met ons kleine team gewoon zeer druk.

Graag hoor ik van je komend weekend hoeveel mensen er ECHT zouden willen komen en dan stem ik graag met je af of dat de moeite is (voor jullie en voor mij en voor mij niet in geldelijke zin uitgedrukt maar alle voorbereiding etc.)................................."


Ik heb begrip voor de eigenaar van STC, maar zou het ook wel bijzonder jammer vinden als de uitstap geen doorgang kan vinden doordat er of te weinig belangstelling is of op zijn minst die indruk is ontstaan.

Ik hoop in elk geval dat zich voldoende personen melden om de uitstap door te kunnen laten gaan. Hoewel het geen palmen betreft, is het een unieke kwekerij die door weefselkweek beschermde en bedreigde exoten (succulenten) vermeerdert.

Dus mensen, laat deze kans niet aan jullie neus voorbij gaan en meld je aan!
Avatar gebruiker
Bizzz-R
 
Berichten: 208
Geregistreerd: 10 dec 2012 10:30
31 bedankjes

Re: Uitstap Succulent Tissue Culture zaterdag 21 juni '14–10

Berichtdoor Rob op 03 mei 2014 00:06

Remi, je woont er om de hoek...niets voor jouw man?

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

GEANNULEERD: Uitstap Succulent Tissue Culture zat. 21 juni.

Berichtdoor Bizzz-R op 06 mei 2014 09:51

Beste forumgenoten,


Langs deze weg wil ik laten weten dat afgelopen weekend is besloten deze forumuitstap te annuleren vanwege de minimale belangstelling.

Voor mij persoonlijk betekent het een fikse teleurstelling vanwege de tijd en energie die er door mij is ingestoken om dit mogelijk te maken. Kennelijk heb ik mij vergist in het beperkte interessegebied van een groot deel van de forumleden.
De uitstap zou een mooie gelegenheid zijn geweest om onze horizon te verbreden en daarnaast meer te leren over weefselkweek en de mogelijkheid tot aanschaf van (zeldzame) succulenten waarvan er ook soorten zijn die het proberen waard zouden zijn in de exotische tuin.

Het mag echter helaas niet zo zijn. Voor diegenen die wel interesse hadden in de uitstap: hartelijk dank voor jullie belangstelling en het spijt mij dat ik ook jullie teleur moet stellen.

Gelukkig is er binnenkort een fantastische activiteit om naar uit te kijken: Haps. Ik zal er zijn, als bezoeker. Tot dan!
Avatar gebruiker
Bizzz-R
 
Berichten: 208
Geregistreerd: 10 dec 2012 10:30
31 bedankjes

Re: GEANNULEERD: Uitstap Succulent Tissue Culture zat. 21 ju

Berichtdoor lapalmeraie op 06 mei 2014 10:15

Dat is zeer jammer om te horen.
Het organiseren vergt inderdaad veel tijd waardoor een lage opkomst altijd een domper is op het enthousiasme. In ieder geval enorm bedankt voor alle moeite Ronald! :thumb_up:

Ik ben wel benieuwd waaraan het ligt zodat we de agenda voor volgend jaar (ja ja, we zijn alweer zo ver aan het denken) passender kunnen maken.

Wat is de behoefte juist?
Steeds een andere bedrijf bezoeken en dan een rondleiding (dus bezoek als hoofddoel)?
of eerder "een" treffen waarbij vooral de onderlinge ruil, koop & verkoop centraal staat zoals afgelopen zondag?

En qua locatie? Verspreid zoals nu of op de vaste stekken?
En qua frequentie? dit jaar zijn er redelijk wat uitstappen vlak na elkaar. Lang niet iedereen gaat naar alle uitstapjes; moeten er minder doorgaan? bv enkel eentje in het voor- en eentje in het najaar?

Graag jullie mening :)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: GEANNULEERD: Uitstap Succulent Tissue Culture zat. 21 ju

Berichtdoor p e t e r op 06 mei 2014 10:16

Toch bedankt voor je initiatief en organisatie hiervoor.
De succulenten zijn een interesse gebied appart vrees ik waar je echt warm voor moet lopen.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: GEANNULEERD: Uitstap Succulent Tissue Culture zat. 21 ju

Berichtdoor lapalmeraie op 06 mei 2014 10:25

Letterlijk dan Peter :mrgreen:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: GEANNULEERD: Uitstap Succulent Tissue Culture zat. 21 ju

Berichtdoor Klaas-Jan op 06 mei 2014 10:40

Succulenten is inderdaad een bepaalde afdeling waar je gewoon van moet houden.
Weefselkweek net zo, ik moet er persoonlijk niet zoveel van weten, al is het een goed streven bedreigde en zeldzame soorten mee te kunnen redden. Het is geen uitstap welke de meeste exotenliefhebbers echt uitnodigt heen te gaan. De meeste houden dan denk ik toch van bijvoorbeeld een grote kwekerij met groot assortiment en eventueel verschillende planten.

Toch zeker bedankt voor de energie die je erin gestoken hebt. Ook al is het helemaal niet mijn ding, het wordt zeker, ook door mij, gewaardeerd iets te organiseren voor de forumleden. :thumb_up:
Avatar gebruiker
Klaas-Jan
 
Berichten: 415
Geregistreerd: 16 maart 2011 21:33
Woonplaats: Nieuw-Weerdinge (Drenthe)
34 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten