GEANNULEERD: Uitstap Succulent Tissue Culture zat. 21 juni.

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: GEANNULEERD: Uitstap Succulent Tissue Culture zat. 21 ju

Berichtdoor boemel op 06 mei 2014 21:39

Jammer dat het niet doorgaat.
Ronald,toch bedankt voor dit orginele idee en de gedane moeite! :thumb_up:
Ik had me wel al verheugd op een paar zeldzame succulenten.

groeten Luc B.
Avatar gebruiker
boemel
 
Berichten: 447
Geregistreerd: 18 feb 2011 21:36
Woonplaats: Helmond
47 bedankjes

Re: GEANNULEERD: Uitstap Succulent Tissue Culture zat. 21 ju

Berichtdoor Rob op 06 mei 2014 22:01

Thx Ronald voor al het werk.

Ik vind het wel jammer; ondanks dat succulenten absoluut niet mijn ding is, vond ik de uitstap weer verfrissend anders (en dichtbij!)
Qua variatie hoor je mij absoluut niet mopperen! In een 3tal jaren nu Ponga (Boomvarens), Dragontree (Dracaena), Fachjan (het 'grotere' werk), en nog andere totaal verschillende bedrijven/kwekerijen bezocht en leren kennen...

EDIT, maar gelijk ff de voorkeuren:
Wat is/zijn de behoefte juist?
1.
Het sociale aspect staat voor mij centraal. "een" treffen, zoals je het noemt, scoort bij mij heel hoog op de agenda. Wat mij betreft zijn daar Gardenpalms, Haps en CB inmiddels vaste waarden waarvan ik weet wat ik ongeveer krijg: een leuke kofferbak vol voor weinig, een hoop prettige gelijkgestemde mensen met altijd een mooi verhaal en een leerzame top dag uit in een geweldig georganiseerde omgeving - cudos Herbert, Hennie en Guus/Nadia!).
2.
Verschillende plantgroepen leren kennen. Het bedrijf is leuk, maar de plantgroep staat voor mij centraal. Ik vond bijvoorbeeld Ponga echt een belevenis op zich!

En qua locatie?
Combinatie. Ik denk dat de combi van Haps/CB/Garden Palms zowel de geografie als verschillen in plantvoorkeuren goed afdekt. Voor mij zou deze 3-eenheid een vaste agenda zijn en blijven. De rest kan eromheen ingevuld worden.
En qua frequentie? Frequentie lijkt me niet zon issue, maar zeker de intensiteit ervan in sommige periodes. In het voorjaar is het bij na iedere paar weken raak, en ik snap wel dat mensen dan keuzes maken. Spreiding is meer een noodzaak -maar tevens een lastige: de aard van het beestje zegt altijd voorjaar!
CB laat in het jaar is daarentegen altijd top qua opkomst (ondanks de onzekere condities van Guus zijn oprit), want we hebben in die periode vrijwel niets in de agenda.
Misschien moeten we ook eens een winter-event prikken ? Een cactus kwekerij lijkt me in de winter een stuk interessanter dan tussen Haps en CB in. Burgers Bush is ook een mogelijk (winter)idee, ik heb me er afgelopen winter uitstekend vermaakt.
Tot slot: de BBQ zou een vast jaarlijks event moeten worden. Ik baalde de vorige keer flink toen ik verstek moest laten gaan.
Combineren met een van de 'reguliere events' lijkt me de beste optie, bijvoorbeeld CB of ColdPalm ?? Liggen beide redelijk centraal in de Benelux en in Haarsteeg gebeurt dan ook eens iets feestelijks :lol:
Troy kan toch al goed uit de voeten met verschillende tropische versnaperingen; de stap naar BBQ zou niet groot mogen zijn ;)

gr
Rob

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: GEANNULEERD: Uitstap Succulent Tissue Culture zat. 21 ju

Berichtdoor lapalmeraie op 07 mei 2014 09:28

Bedankt voor de input Rob. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: GEANNULEERD: Uitstap Succulent Tissue Culture zat. 21 ju

Berichtdoor wsnbm op 09 mei 2014 23:16

Zeker voor wat betreft de BBQ helemaal eens met Rob.
Dat zou een traditie moeten zijn voor het forum :D waar die dan georganiseerd wordt is om het even, ik zou zelfs naar de kust van België voor rijden.
Misschien een combi met een uitstap?

Verder vond ik Fachjan fantastisch, daar zou ik graag nog eens gaan, maar Dragontree, Ponga, Italiaanse Oase, CB, Garden Palms ik vond ze allemaal leuk.
T&J niet vergeten voor hun gastvrijheid!

Volgens mij was Garden Palms ook aardig bezocht?

Ik vind CB fantastisch maar om er 2a3 per jaar naartoe te rijden gaat voor mij persoonlijk te ver.

Haps is ook geweldig, als je van een markt gevoel houdt met geweldig aanbod van tropische planten.

Kortom zeker qua frequentie niet verminderen, maar misschien elkaar onderling meer enthousiasmeren ;)

Graag wil ik iedereen die zich voor de evenementen heeft ingezet die tot nu toe zijn georganiseerd, een s6 of niet, van harte bedanken.

Ze zijn interessant, leerzaam, gezellig, je ziet eens de hoofden bij de internetnamen :-).

Als forum moeten we de contacten met de bedrijven zeker proberen te koesteren en zeker niet zomaar bedrijven afschrijven.
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: GEANNULEERD: Uitstap Succulent Tissue Culture zat. 21 ju

Berichtdoor lapalmeraie op 12 mei 2014 13:08

Bedankt John ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten