16de Plantenbeurs Grasheide

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: 16de Plantenbeurs Grasheide

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 18 apr 2011 22:22

Het was idd een prachtige beurs met een zalig weertje & sfeertje ! :) Volgende keer wat vroeger gaan want ik was er maar in de namiddag en ik wist niet dat het al zo vroeg begon. Dus het meeste of mooiste was al weg natuurlijk maar vond het niet erg want ik was niet echt naar iets op zoek... ;)
Weer vele babbeltjes gedaan met Kevin & ouders, Sven (shusui), Guus (CB), Toon en Marc (Palmhunter) ;)

Ik heb dan ook nog een fantastische afsluiter gekregen van deze leuke dag namelijk:
Tijdens het naar huis rijden passeerde ik een groot tuincentrum "Van Gastel" waar opvallend veel volk was... Ik gestopt en omgedraait natuurlijk en eens gaan piepen want kben er nog nooit geweest, moest helemaal achteraan op de parking (gelukkig maar achteraf bekeken :P ) Binnen kreeg ik direct een papiertje met wat bonnetjes voor een gratis ijsje, drankje & hapje ! :thumb_up: Het was blijkbaar net feest voor het langdurig bestaan :D Mooi tuincentrum maar weinig planten en maar enkele onverzorgde palmen :? Aan de kassa nog even meegedaan aan de wedstrijd voor een ballonvlucht en dan terug richting auto. Toen ik er bijna was keek ik wat rond en toen zag ik ineens in een hoekje een grote composthoop en wat containers en vuilzakken maar wat me opviel waren palmbladeren ! :) Ik dacht zie ik dat nu goed en er direct naartoe gelopen, er lagen verschillende bruine planten en een paar bruine roebelinii's, één van die Roebelinii's was nog goed, had een paar bruine bladeren (oudste) maar de vijf nieuwe waren nog goed, hij had 1,80cm stam ! :shock: Maar wat zag ik nog, een grote/dikke maar vooral zeer gezonde Chamaerops humilis in 60L kuip :o zo vol in het blad dat de oudste bladeren net niet tegen de grond hingen en hiervan waren enkele een beetje lelijk ! Ik was zo geschrokken dat ze deze zomaar op de composthoop zette omdat die een paar lelijke bladeren had :onzeker: Ik dacht direct deze laat ik niet staan en ben direct gaan vragen of ik die 'kappotte' (a) plant buiten mocht meenemen :mrgreen:
Ik heb nog nooit zo snel een palm ingewikkeld en in geladen ! :lol: Hij is echt mooi en dik en zeer wit aan de onderkant van de bladeren. Ik ben er echt zeer blij mee en ook dat ik hem gered heb van de dood !! :thumb_up: Het prijskaartje hing er nog aan trouwens, 175€ :shock:
Zie hier mijn nieuwe vriend...

Afbeelding
Afbeelding

En ondertussen heeft die al een vast plekje in de tuin gekregen... ;)

Afbeelding

Ogen dus altijd goed open houden is de boodschap ! :)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: 16de Plantenbeurs Grasheide

Berichtdoor Christophe op 18 apr 2011 22:27

Ik dacht direct deze laat ik niet staan en ben direct gaan vragen of ik die 'kappotte' (a) plant buiten mocht meenemen

:lol: :lol: :lol:

Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Ziet er echt een prachtexemplaar uit! :thumb_up:
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: 16de Plantenbeurs Grasheide

Berichtdoor Olie1605 op 18 apr 2011 22:50

Amai, is toch niet te begrijpen hé :o De mooiste planten liggen op de composthoop en de lelijke staan binnen, wereld op z'n kop hé!

Proficiat met de prachtige plant, hij ziet er echt fantastisch uit! Jij kan er maar goed met zijn ;)

Onlangs was ik in de brico en daar lagen er ook een stuk of 5 Tr. fortunei's met stam 20 cm gewoon in de vuilbak en ze hadden gewoon wat bruine plekjes op de bladeren. Voor de rest nog een mooie speer en alles. Had het toen gevraagd of ik ze mocht hebben maar het antwoord was 'NEEN', pff toch zonde van die planten en wij maar zorg dragen voor onze boompjes :evil:
Olie1605
 
Berichten: 840
Geregistreerd: 01 nov 2009 20:44
Woonplaats: Zwijnaarde
55 bedankjes

Re: 16de Plantenbeurs Grasheide

Berichtdoor amourath op 19 apr 2011 08:33

Wow dat is zot ja, zo'n prachtige palm! Goed gezien van jou! :thumb_up:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: 16de Plantenbeurs Grasheide

Berichtdoor Benjamin op 19 apr 2011 10:22

KevinC schreef:Benjamin, vanwaar kwam de vulcano?
Is het nog een jonge plant van ongeveer 30cm? ;)



Vanwaar die kwam weet ik niet goed Kevin, ik ken jullie allemaal nog niet :)

Maar hij was inderdaad niet zo heel groot, wel een mooi struikje 30cm hoog kan goed kloppen.
Hij stond voor aan een rijtje cerifera's.

Bij de enige stand die ook een grote washingtonia had staan.
Benjamin
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 12 apr 2010 15:41
2 bedankjes

Re: 16de Plantenbeurs Grasheide

Berichtdoor Eduard op 19 apr 2011 10:26

Hoi, dat is fijn meegenomen :lol: soms mag je ook eens wat geschonken krijgen, hij heeft op jou gewacht, mooi hoor :thumb_up:
Gr. Eduard
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Re: 16de Plantenbeurs Grasheide

Berichtdoor KevinC op 19 apr 2011 19:02

Benjamin schreef:
KevinC schreef:Benjamin, vanwaar kwam de vulcano?
Is het nog een jonge plant van ongeveer 30cm? ;)



Vanwaar die kwam weet ik niet goed Kevin, ik ken jullie allemaal nog niet :)

Maar hij was inderdaad niet zo heel groot, wel een mooi struikje 30cm hoog kan goed kloppen.
Hij stond voor aan een rijtje cerifera's.

Bij de enige stand die ook een grote washingtonia had staan.



Hey Benjamin, dan komt hij van mij. :D

Amai Dimi, prachtig! ;)

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC
 
Berichten: 1691
Geregistreerd: 27 sep 2009 18:30
Woonplaats: Keerbergen
60 bedankjes

Re: 16de Plantenbeurs Grasheide

Berichtdoor lapalmeraie op 20 apr 2011 11:46

Dat is echt een prachtexemplaar Dimi. Geniet er maar fijn van én laat ons regelmatig meegenieten met mooie foto's ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: 16de Plantenbeurs Grasheide

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 20 apr 2011 20:44

Dank allen voor de complimentjes ! Hij is idd prachtig :) Zeker nu die een paar flinke slokken water heeft gekregen, hij fleurde helemaal op, een dag later na een flinke watergift. Alle bladeren staan nu weer met alle segmenten mooi open en die onderste zijn ook een beetje terug omhoog gekomen en geopent :thumb_up:

@Olivier, idd omgekeerde wereld, de buitenpalmen in de winkel waren er slechter aan toe dan deze Chamaerops op de composthoop, hier was eigenlijk zelf helemaal geen schade aan zoals jullie zelf ook kunnen zien op de foto's hierboven :? Jammer voor je dat ze in de Brico niet meewerkte !

@Niek, Thx ! Jaja, veel foto's volgen binnekort ! Ik heb mezelf al bij de oren genomen en wat tijd gepland voor het forum want de laatste tijd heb ik echt geen tijd voor het forum door de drukte op het werk en hier ook veel te veel werk en met het goede weer gaat alle vrije tijd naar de tuin natuurlijk ;) Dit weekend heb ik al enkele uurtjes gepland voor o.a. mijn foto-topic eens een ferme update te geven ! ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: 16de Plantenbeurs Grasheide

Berichtdoor Benjamin op 21 apr 2011 10:44

@KevinC, Bedankt dan :)

Mooie washingtonia had je bij, ik heb 2 kleinere gekocht met een kleine 20cm stam.
Stammetje is nog maar heel dun misschien net 10-15cm omtrek.
Ik wil dit jaar proberen of ze volle grond kunnen overleven, zoja dan wil ik volgend jaar een grotere zoals die van jou zetten.
Benjamin
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 12 apr 2010 15:41
2 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron