Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor p e t e r op 08 apr 2014 20:54

Veel kuipen terug rechtgezet na de wind.
De laatste dagen heb ik veel verpot met als resultaat dat ik deze avond weer potgrond kon gaan scheppen omdat er zoveel omgewaaid was.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor Krisser op 09 apr 2014 14:08

Druk bezig met de aanleg van een kippen & konijnenren.
M'n vierkantemetermoestuintjes reeds voorzien van plantgoed.

Nu nog de tomatenserre een mooi plaatsje geven en op enkele plekken nog wat gras bij zaaien.

Vanaf dan is het uitkijken naarde CB-uitstap voor nog enkele koopjes en dan mogen m'n exoten de volle grond in!
Follow your bliss.
Krisser
 
Berichten: 441
Geregistreerd: 11 jan 2014 19:35
Woonplaats: Gistel (West-Vlaanderen BE)
82 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor Rob op 11 apr 2014 09:37

Na terugkomst van vakantie is er veel werk...alles stond (en staat) nog binnen!!

Gisteren heb ik de overkapping van het terras gerepareerd - deze was in december kapot gewaaid. Heb nu als extra zekerheid een set latten bovenop de bamboematten gemonteerd waarbij het bovenaanzicht een extra onverwacht tropisch tintje kreeg: het ziet eruit als een zon met haar stralen ;)

Vandaag gaat de laatste belatting erop, word de klimop achter en de buxus voor terug in vorm gebracht.
De bananen gaan in volle grond (hard nodig, de maurelli zit volledig onder de luizen).
Een aantal varens, hosta en enkele andere vaste planten gaan nog de volle grond in en de hele tuin krijgt een fikse waterbeurt - e.e.a. was iets ingedroogd na 3 weken zonder al te veel water en vrij veel zon inval.
De eerste palmen gaan ook naar buiten vandaag, morgen en zondag. Nu de overkapping is gerepareerd kan ik ze de schaduw voorzien voor de eerste weken om verbranding te voorkomen.
Mocht er genoeg tijd zijn, dan gaan er ook nog twee kratten Canna, Dahlia en andere knollen de grond in.

Morgen ga ik ook omzien naar accentverlichting en bewatering - stroom en leiding werk waren al (deels voorzien), maar ik ben redelijk lui geweest met de daadwerkelijke aansluiting. Het erg interessante topic over beregening heft me weer op het goede pad gezet!

Voor de komende weken staan naast de terugkeer van mijn gestalde planten ook nog enkele grote bloembakken op de lijst - zwagerlief gooit er een behoorlijk aantal vierkante meters hardhouten terras uit, dat word hergebruikt in 2 grote 80*80*80 verrijdbare bakken voor de Pseudosasa en Phylostachy nigra

Rob

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor jaak op 11 apr 2014 21:22

Gisteren en vandaag zijn alle planten in de grond gegaan en ik zag op het eind dat alles gewoon vol staat :lol: :mrgreen: :mrgreen: dan moet ik enkel nog wat klein spul in potten planten.

Groetenh, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor s.janssen op 11 apr 2014 22:44

Gisteren wat planten verplaatst, tuincentrum bezocht en wat bloeiende planten gekocht voor 3 hanging baskets. Verder nog wat potgrond en tuinturf. Zaailingen van Ricinus aangeplant en Musa Da jiao . Prachtige canna knollen ontvangen van Van der Velden een geweldige canna liefhebber, niet duur en stevige en gezonde kollen. Mocht je nog aparte canna's zoeken echt een aanrader, te vinden via marktplaats ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor wsnbm op 14 apr 2014 14:45

Weekendje weer bezig geweest met achtertuintje.
Tegelseruit-->zanderuit-->aardeerin-->planterin-->zandnaarmilieustraatproject.

Gelukkig bijna klaar.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor lapalmeraie op 14 apr 2014 21:38

Goed bezig John :thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14413
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor s.janssen op 14 apr 2014 21:56

Van het weekend 200kg breuksteen opgehaald bij en particuliere stenenhandelaar in Elburg, niet duur en prachtige kwaliteit. Tevens had deze man aantal grote vijvers met Koi en een rotstuin met japanse invloeden. Wat hou ik toch van tuinen met sfeer!

Verder zaterdag grote palmen opgepot, oleanders en wat spul in de volle grond gezet. Wat een werk!
Bijlagen
Breuksteen.JPG
Breuksteen.JPG (64.2 KiB) 4268 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor Marc_S op 15 apr 2014 09:12

WBSN,
je bent niet echt veilig bezig in je tuin. Die VMVK kabel hoort daar niet zomaar aan het oppervlak te liggen en de volgende keer dat je de canna's eruit haalt ga je misschien wel met de spade door de kabel heen. VMVK moet minimaal 60 cm diep liggen en vmvkas zijn.
Marc_S
 
Berichten: 663
Geregistreerd: 13 sep 2010 18:56
Woonplaats: Eygelshoven
65 bedankjes

Re: Wat hebben we vandaag aan de hobby gedaan topic

Berichtdoor wsnbm op 15 apr 2014 11:01

Die kabel kwam ik tegen tijdens het graven, die heb ik zelf niet aangelegd.
De vorige bewoners hadden een steen met watervalletje midden in de tuin staan, ik denk dat de kabel daarvoor diende.
Aan de andere kant van de tuin kwam ik hem ook tegen.
De kabel is vrij hard hoor, daar steek je niet zomaar doorheen.

Wat is VMVK?

Bedankt voor de tip!

:thumb_up:
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten