Een verlaat kerstcadeautje...
Heb me na meer dan een jaar piekeren en rondkijken net een klimalogger aangeschaft.
In eerste instantie ging ik voor een volwaardig instrument, maar uiteindelijk besloten voor een logger te gaan. Is aanzienlijk goedkoper, en daar alleen T + RV nodig zijn voor wat ik wil bereiken lijkt dit voldoende. Voor dezelfde kost als een volwaardig weerstation sluit ik nu 8 sensoren aan...
Het gaat hier om de TFA Klimalogger Pr 30.3039 IT (Stefan heeft hem ook dacht ik).
http://www.weerstationkopen.nl/temp--rv-data-logging/303039it-klimalogger-pro
Heb voorlopig 4 sensoren bij genomen. Op zeker gaat er 1 in de garage/overwinteringsruimte, 1 in de zeer warme kweekruimte boven/binnen en 2 voor buiten - 1 aan schaduwzijde en 1 aan zonnezijde). Mogelijk dat er specifiek nog bijkomen voor aan te brengen in winterbescherming.
eea zou een dezer dagen geleverd moeten worden.
Wat details:
•Binnentemperatuur, luchtvochtigheid en dauwpunt
•Temperatuurmeting Klimalogger binnen 0-50°C, resolutie 0.1 °C
•Relatieve luchtvochtigheid: 1-99% / Resolutie 1% / Nauwkeurigheid ±3% (tussen 35-75%)
•Min / max. waarden met tijd en datum
•Alarmfunctie voor temperatuur / luchtvochtigheid
•Data-oplag voor 50.000 datasets, interval via software instelbaar
•Draadloze overdracht (max 10 mtr) naar de pc via meegeleverde 868 MHz usb transceiver
•Ook alleen via de Klimalogger kan de historiek bekeken worden
•DCF datum / tijdontvangst
•Duits / Engelstalige software voor analyse
•Inclusief alle batterijen
•Afmetingen: 137 x 98 x 26mm
•Gewicht 150 gram
•Levering zonder draadloze (buiten)sensor(en), optioneel, artikelnummer: 30.3180.IT, maximaal 8 stuks aansluitbaar per Klimalogger, zie hieronder
•Levering met Nederlandstalige handleiding (per email)