Ervaringen pakketbezorgers

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: Ervaringen pakketbezorgers

Berichtdoor Carlo op 24 okt 2015 15:00

Bij DHL kun je als verzender beter kiezen om naar het afhaal-punt in de buurt van de ontvanger te verzenden. Kan ie na het werk gelijk even zijn pakket oppikken en evt nog een vergeten boodschap mee brengen. PostNL heeft die service ook (pakjegemak) en werkt zeer goed.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Ervaringen pakketbezorgers

Berichtdoor s.janssen op 24 okt 2015 17:51

@Bert, ik bestel zelf ook regelmatig voedseldieren en 9/10 goed aangekomen. Zeker met morios moet je echt oppassen dat ze zich niet een weg naar buiten vreten. Via de krekelkoning heb ik regelmatig verkeerde levering binnen gehad en vaak ook meelwormen die los kropen door het pakket.

@Eduard, het is idd heel frusterend als je op planten zit te wachten, en het duurt maar en het duurt maar. Je hebt totaal geen rust.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Ervaringen pakketbezorgers

Berichtdoor lapalmeraie op 26 okt 2015 12:36

Ik ken toevallig enkele Kiala werknemers en het gaat er daar inderdaad "ruig" aan toe.
Ik verzend toch via hen maar maak het pakketje dan gewoon "Kiala proof" en verstuur alleen zaken die wel iets kunnen hebben.

Mijn tip: maak de bovenkant van het pakket afgrond waardoor het niet op zijn kop gezet kan worden. Zo zien de planten het minste af ;)

Het is voor een occasionele particuliere verzending nu eenmaal de goedkoopste optie.

Bpost is niet alleen duur maar inderdaad ook erg traag.
Bovendien kun je met Kiala ook noor Frankrijk en NL verzenden.

Het liefst van al gebruik ik echter verzending via een bubbeltjes enveloppe en dan via de reguliere post. Dat valt op zich nog goed mee.

Heb hier overigens ook ooit eens een heel artikel over geschreven :)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie/2011/06/plant-versturen/
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Ervaringen pakketbezorgers

Berichtdoor shusui op 27 okt 2015 10:29

shusui schreef:
Alleen ben ik de laatste tijd heel erg teleurgesteld in de Belgische post.
Zij slagen er in om een gewatteerde enveloppe met enkele stekjes uit Nederland pas na 5 of 7-8 dagen te bezorgen...
(is al 3 keer gebeurd de voorbije maanden)

Nog iemand deze ervaring ?


Hier even op terug komen: Alweer miserie met Bpost...
Vorige week maandag zijn er uit Nederland een gewatteerde envelop en een klein pakketje opgestuurd met aquariumplanten. Zijn nog steeds niet hier.
Gisteren was er zelfs totaal geen postbedeling. Blijkt dat ze weer een reden gevonden hebben om te staken :evil:
Fijn voor hun, maar mijn plantjes zijn waarschijnlijk klaar voor de composthoop.

Is er voor particulieren in Nederland een andere (snellere en betaalbare) optie om kleine pakketjes op te sturen naar België zodat ze niet via de gewone post aankomen ?
Ik denk aan PostNL , DPD, of andere. Of kunnen enkel professionelen daar gebruik van maken ?
Avatar gebruiker
shusui
 
Berichten: 1727
Geregistreerd: 05 maart 2010 00:14
Woonplaats: Geetbets
193 bedankjes

Re: Ervaringen pakketbezorgers

Berichtdoor Mister w op 27 okt 2015 10:35

DPD en DHL is geen probleem voor een particulier in Nederland
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017.
https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Avatar gebruiker
Mister w
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 28 nov 2014 18:01
Woonplaats: Sudeten
67 bedankjes

Re: Ervaringen pakketbezorgers

Berichtdoor lapalmeraie op 28 okt 2015 12:00

Gat in de markt. Een koeriersdienst exclusief voor plantenverzending :)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Ervaringen pakketbezorgers

Berichtdoor Hanselman op 28 okt 2015 17:03

lapalmeraie schreef:Gat in de markt. Een koeriersdienst exclusief voor plantenverzending :)


Als er genoeg liefhebbers zijn. Deze jongen rijdt wel rond. :thumb_up:
Hanselman
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 07 jan 2013 23:31
Woonplaats: Heerlen
30 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten