Leuk en interessant topic Axel
Alleen jammer dat er weinigen zijn die de vraag goed gelezen hebben...
Ik ben al met de verslaving bezig sinds 2008, had dus meteen een strenge winter op men kop vanaf het begin. Ik ben dus een goeie 6 jaar bezig en ik moet na even denken zeggen dat ik geen palmen meer heb vanaf jaar 1 tot nu die alles onbeschermd overleeft hebben behalve fortunei. Moet ik wel bij zeggen dat ik weinig aan zijn lot over laat en dus het meestal niet kan laten om toch iets te gaan beschermen als het makkelijk kan. Ook had ik niet veel verschillende soorten in het begin, die zijn pas enkele jaren later gekomen dus 5 jaar zonder bescherming survivors heb ik nog niet in de tuin behalve fortunei.
Wat ik wel meerdere jaren echt steeds volledig onbeschermd heb staan is de '
Sabal minor McCurtain' die steeds nergens last van lijkt te hebben
Hieronder wat foto's van eergisteren...
Hieronder foto's van dezelfde palmpjes vorige zomer 2014...

Verder heb ik ook nog een
'Sabal riverside' staan van voorjaar 2009 die dus al meerdere strenge winters heeft meegemaakt en nog
nooit bijverwarming heeft gekregen. Krijgt enkel een hokje omdat het me geen moeite kost en ik zeker wil spelen, dus droog en beschut maar verder niks. Deze winter zelfs geen hokje maar enkel een dak voor deze Sabal. Heeft ook nog nooit schade vertoont op wat bruine puntjes na...
Ook de
'Rhapidophyllum hystrix' staat hier nu al de 2de winter die enkel een paraplu krijgt tegen de neerslag maar verder niks. Natuurlijk heeft die nog niet echt een winter meegemaakt voorlopig.
Voor de rest denk ik dat alles hier minimaal word beschermd dus meer kan ik je helaas niet geven als antwoord Axel.