Gisteren gekocht(2012), vandaag de grond in.(Korea palmen)

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Gisteren gekocht, vandaag de grond in.

Berichtdoor fordbully op 08 mei 2012 17:28

als de wortels al uit de kleikluit kwamen was er geen probleem en had je die zo in de grond kunnen zetten met wat cocos of potgrond erbij, maar je zei dat er geen wortels zichtbaar waren,wel jammer maar zal zich wel verder wortelen en hopen op een mooie zomer. 8-)
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor MooiePalm op 08 mei 2012 17:50

Ik heb inmiddels palmbooster gehaald, hopelijk werk het.
Is het voldoende om iedere week een dubbele doses palmbooster te geven?
Ook heb ik nog andere NPK meststoffen mag dat er ook bij of word dat te veel?

Net de wagerianus ook in de grond gezet, de kluit zag er wel beter uit. Aardig veel witte wortels kwamen door de klei heen dus ik heb het iets schoon gespoten maar de meest klei wel laten zitten.

Afbeelding
Afbeelding
De stammen heb ik gestud zodat die niet heen en weer gaan door de wind, het ziet er niet zo fraai uit maar das maar tijdelijk hoop ik. :)

@robbie :
Zo die kluit ziet er idd net zo uit, zijn die bladeren er wel 3 jaar aangebleven.
Heeft die van jou het dus uiteindelijk niet gered?

Groet Riny
MooiePalm

6 bedankjes

Berichtdoor Marc_S op 08 mei 2012 18:59

Riny,

Palmbooster is geen meststof dus kan je de mest erbij doen.
Eerste maal de dubbele dosis daarna de aangegeven dosis want het helpt niet beter als je dubbel zoveel iedere keer gebruikt.
Je verkwist alleen maar en het werkt niet dubbel zo goed bij dubbele dosis.

Groeten

Marc
Marc_S

65 bedankjes

Berichtdoor robke op 08 mei 2012 19:11

Mooiepalm:de meeste bladeren zijn er aan gebleven,maar zijn in die 3 jaar ferm bruin geworden bij de ene,die laat ik er nog wat aanzitten tot ze helemaal bruin zijn,maar mijn 2 exemplaren staan er nog :)
In die 3 jaar heb ik zelfs niets van bescherming aangebracht dus zijn toch taaie boompjes.

wel frustrerend om geen enkele cm groei te zien in die tijd,maar zou zonde geweest zijn om ze weg te doen.
Zal bij jou ook wel in orde komen denk ik.
robke

10 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 08 mei 2012 20:15

al bij al toch een koopje :thumb_up: en weer enkele palmen rijker in de tuin
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor MooiePalm op 19 mei 2012 12:48

En nu maar afwachten of ze aanslaan.
Allemaal bedankt voor de tips. :thai:
MooiePalm

6 bedankjes

Berichtdoor alain63 op 20 mei 2012 12:14

de plastic pot komt uit Korea, de palm zeker niet.
veel plezier ermee
m.v.g Alain en oh, ik ben nieuw op dit forum zo:
HALLO ALLEMAAL ! :thumb_up:
alain63

0 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 20 mei 2012 13:32

Leuke foto reportage!

Waneer geven jullie palmbooster, mag de grond vochtig zijn of echt krukdroog? Ik zou het zonde vinden als de palm niets opneemt, wegspoelt omdat de grond nog vochtig is.

Zou het bij mijn pas aangeplanten waggies ook is willen proberen voor een betere beworteling.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 22 mei 2012 17:21

In volle grond zou ik dat helemaal niet geven. Spoelt zo weg... :roll:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor cpo op 22 mei 2012 19:30

Een koopje?? wat lullen jullie nou?? sorry hoor, maar ik ben er vorig jaar ook ingetrapt, van die oplichters via mp, echt hoor het kan gewoon niet voor dat geld een mooie palm kopen. Het is gewoon doffe ellende. Deze palmen zijn ruw uit de grond gerukt, lekker de klei eraan laten en de rest wegmoffelen met zwarte aarde zodat je het a. niet ziet en b de kluit voorlopig niet uitdroogt zodat je een gezonde palm denkt te kopen. Ik heb ook via bakker van mp uit amersfoort 2 van die waggies gekocht vorig jaar, mooie palmen voor 90 euro 2 stuks. Beide zijn nu natuurlijk gehavend door speerrot. Ik heb hem daarop gemaild en het verhaal uitgelegt en gevraagt om een vergoeding en wat doe ik??? Hij verzekerde me dat zijn palmen echt potgekweekt zijn dus ik koop een flink exemplaar voor een gereduceerde prijs van 60 euro (zijn inkoop zei hij) De kluit was zo zwaar en ik was alleen dat ik niet kon kijken of de wortels goed waren, thuisgekomen wederom een drama! allemaal rode klei en geen goede wortels. Ik heb foto's gemaakt en hem wederom gemaild met mijn verhaal, zijn antwoord was: ik ga het doorgeven aan mijn leverancier want die heeft mij verzekerd dat het potgekweekt was. Nou ammehoela! Hij heeft echt geweten dat hij alleen maar kleikluiten verkoopt. Walgelijk zulke handelaren, dus ik trap er niet meer in, ik heb me al 2 gestoten aan diezelfde steen (ik ben wat hardleers) Ik heb nu de laatste aankoop (miskoop, maar absoluut geen koopje vind ik) schoongespoeld van de klei. In het gat flink wat koemest gestrooit en ik zal hem nu ook wat palmbooster wekelijks gaan geven.

We hebben hier op het forum een lijst met leveranciers die goedgekeurd zijn is het ook een idee om louche handelaren hierop te vermelden, het kan een hoop ellende voorkomen....
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen