Jubaea in de herfst

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Jubaea in de herfst

Berichtdoor erna op 29 nov 2010 20:05

Dan hebben we hier toch meer geluk gehad, hier heeft de zon enkele uren geschenen, en het kwik steeg tot 2 graden. Momenteel is het hier - 0,5

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Jubaea in de herfst

Berichtdoor francois eijkhout op 29 nov 2010 20:20

En hier heeft het net 2cm gesneeuwd en het vriest net een graadje fijn aan de kust alleen de storm die je hier vaak hebt ,maar ook alles weer snel droog ivm speerrot iedereen de groeten en dat we maar geen schade komende winter hebben groeten Francois :thumb_up:
Avatar gebruiker
francois eijkhout
 
Berichten: 1308
Geregistreerd: 09 jan 2010 15:31
Woonplaats: Oude Tonge Zuid Holland
84 bedankjes

Re: Jubaea in de herfst

Berichtdoor Dejagere op 01 dec 2010 13:25

De temperaturen buiten hebben -5°bereikt ,mogelijk wordt het nog kouder dus heb in nog voorlopig dikke noppenfolie rond de tent gedaan,kwestie van betere isolatie te hebben als de lichtslang snachts aangaat.Ik heb ook nog eens in de tent gekropen en o.a.de speer gecontroleerd mogelijke vocht problemen opgespoord maar alles was ok,de groei is wel heel zwak ,slechts paar mm in meer dan een week.De groei is bijna stilgevallen door gebrek aan zon zodat er dezer dagen geen serreeffect is .
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Jubaea in de herfst

Berichtdoor lapalmeraie op 01 dec 2010 13:32

Met zulke temperaturen mag je wel een "Jubaea in de winter" topic beginnen :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Jubaea in de herfst

Berichtdoor Davy op 01 dec 2010 16:07

Hier alles super goed.

Over mijn tent ligt mijn zeer dikke vliesdoek van vorig jaar. Die kostte wel 50€ maar is speciaal ontworpen voor dat doel (met rits enz) Houdt wind tegen enz. Een vliesdoek is zelfs een verkeerd woord, het is bijna zoals dikke katoen. Hij laat wel vocht door in omgekeerde richting.

De doek is wel 4 meter op 3 en vormt een "zak". Wel de hele tent kan er in!

De metingen dan: - 4 buiten. In de tent met lichtslang: thermometer gewoon op de grond op 10 cm van de Jubea: +1!!
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: Jubaea in de herfst

Berichtdoor Dejagere op 01 dec 2010 17:38

Davy schreef:Hier alles super goed.

thermometer gewoon op de grond op 10 cm van de Jubea: +1!!

Goed zo ,je mag zeker niet beginnen panikeren,het mag gerust een beetje vriezen in de tent snachts bij de Jubaea,het is geen Phoenix he.Zolang het overdag maar weer wat pos is in de tent.Vandaag hadden we hier een opklaring,en dan is het zelfs 9° geweest in de tent,op dit ogenblik 2° in de tent.Jubaea is ideaal vind ik,je moet niet met de vrees zitten voor de vorst,zelfs bij een nachtelijke panne,waardoor de temp bijv eens -7° of zo zou zijn,de dag erop dan zorgen dat het goed pos is in de tent en je zit nog goed.Zolang je hem droog kunt houden geen probleem.Gr Eddy
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Jubaea in de herfst

Berichtdoor Davy op 01 dec 2010 23:12

Panikeren doe ik zeker niet. Hij is meer dan droog, geen vocht in de tent. In het voorjaar verwacht ik snel groei, zoals hij er nu bijstaat: alle misvormde bladeren uitgegroeid!
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: Jubaea in de herfst

Berichtdoor Dejagere op 18 dec 2010 12:37

Zal vandaag de 2 de ijsdag op rij worden hier.Ik laat de kerstverwarming bij de Jubaea vandaag maar aan,vorige nacht minimum -7° gehad en in de tent minimum -1,5° gehad.Nu bijna middag en nog -5,9° .Er is geen zon dus ook geen serreefect ,een beetje kerstverlichting houdt de tent nu op 1 a 2 gr.Zonder verwarming zou de Jubaea het wel aankunnen maar ik heb liever geen beschadigde veren en de winter moet nog beginnen.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Jubaea in de herfst

Berichtdoor Dejagere op 20 dec 2010 13:16

De herfst loopt op zijn einde.Vandaag ligt de lichtslang opnieuw af in de tent,het is heel zonnig en de temperatuur in de tent schommelt rond de 12 °dankzij serreefect.De boel ook weer meer opengezet omdat het anders te warm zou worden deze namiddag in de tent.De buitentemp is nu 0,9°,lichte dooi dus,vorige nacht schommelde de buitentemp rond de -1°.In de tent minimum 3° geweest.De laatste week wel eens -2° in de tent gehad toen het buiten -7° was.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Jubaea in de herfst

Berichtdoor ebiraci op 20 dec 2010 14:51

Een jubaea zou deze temperaturen toch makkelijk aan moeten kunnen, mits die goed geworteld is, zonder al teveel bescherming? ik heb twee jubaea zaailingen buiten staan in potjes. niet beschermd, maar ze staan wel tegen de muur. Er is nog niks van schade aan te zien.
ebiraci
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 31 jul 2010 10:32
2 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten