snelst groeiende palm

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: snelst groeiende palm

Berichtdoor lapalmeraie op 16 feb 2011 13:19

Ik kan je geloven hoor Ben.
Bij mijn verhuizing ruim een jaar geleden duurde het een hele dag (met verschillende ritten met een grote bestelbus) om de tuin volledig leeg te krijgen. Nochtans had ik op voorhand al alles uitgegraven en opgepot, afgebroken, etc.

De wetgeving in België wat dit aangaat ken ik persoonlijk ook niet, van de wetgeving in NL was ik wel op de hoogte. Ik kan me zo inbeelden dat ze hier in België een stuk soepeler zijn op dat vlak :fluiten:

In ieder geval heb je een zeer nuchtere ingesteldheid hierover. Dat siert je. :thumb_up:

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14413
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: snelst groeiende palm

Berichtdoor orinoco op 16 feb 2011 13:27

:thai:

Ben
orinoco
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: 03 nov 2010 21:43
Woonplaats: Papendrecht (NL)
78 bedankjes

Re: snelst groeiende palm

Berichtdoor amourath op 16 feb 2011 14:08

orinoco schreef:Wellicht dat het in Belgie anders is, maar hier is het bij verkoop van een huis zo dat je bepaalde zaken in principe niet mag veranderen,waaronder ook in diverse aspecten de tuin valt. Tenzij je ergens duidelijke afspraken over maakt.


Dat is onroerend goed ja maar zo'n dingen zet je uiteraard in de verkoopsovereenkomst: dit is de prijs zonder planten, en tegen deze meerprijs krijg je alles zoals het nu is. Als de nieuwe eigenaar de planten graag wil kan dat, maar dan zorg ik er wel voor dat ik hetzelfde budget krijg om bij m'n nieuwe woning opnieuw te starten, het gaat immers niet over een paar honder euro.

Wat over te nemen valt is in Nederland trouwens véél gekker dan in België, de befaamde 'lijst van zaken' bevat soms knettergekke dingen: van brievenbussen tot bestrating, en van de deurbel tot de vlaggenmast (ja, sommige mensen hebben een vlaggenmast! :roll: )
Deze komt bij de koopakte en bevat heel veel onroerende zaken, dus het is perfect mogelijk om planten mee te onderhandelen.... maar dan moet je inderdaad voldoende tijd voorzien :) Op tijd alles in potten zetten en er is geen probleem ;)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: snelst groeiende palm

Berichtdoor orinoco op 16 feb 2011 15:16

EDUARD schreef:Hoi, ben ik blij dat het meeste plantgoed [exotische ] in potten staat! Ik heb er weleens aan gedacht waar moet dat heen als eens wat gebeurt! een soort planten testament opstellen! Dat je weet dat die goed terecht komen :P
Gr. Eduard.


Ik ben ook steeds meer geneigd om op potcultuur over te gaan. Over persoonlijke smaak valt niet te twisten,maar naar mijn mening mooie "exotische" tuinen zijn zeldzaam. Een zeer mooie tuin vond ik altijd "Palmitos Garden" van Matthijs Hartjes in Zelhem. Hij is al geruime tijd geleden verhuisd naar IJzendoorn,maar de oude tuin in Zelhem van het "jungletype" is lang een bron van inspiratie voor mij geweest. Op Youtube zal er nog wel wat te vinden zijn denk ik.
Zelf denk ik aan een tuin in de stijl van een tropisch binnenplaatsje b.v. in Balinese stijl een combinatie van natuur en (met mate) cultuur. Geeft een grotere keuze aan planten en is beter te realiseren op de beperkte ruimte die ik nu heb. Zal nog wel even op zich laten wachten aangezien er momenteel andere prioriteiten zijn.
Overigens: de nieuwe locatie van Palmitos Garden is misschien wel een idee voor een toekomstig forumuitstapje...
orinoco
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: 03 nov 2010 21:43
Woonplaats: Papendrecht (NL)
78 bedankjes

Re: snelst groeiende palm

Berichtdoor orinoco op 16 feb 2011 15:25

Ik geloof wel dat we een beetje off-topic beginnen te raken zo onderhand... :fluiten:
orinoco
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: 03 nov 2010 21:43
Woonplaats: Papendrecht (NL)
78 bedankjes

Re: snelst groeiende palm

Berichtdoor lapalmeraie op 16 feb 2011 17:22

Inderdaad :D
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14413
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: snelst groeiende palm

Berichtdoor wsnbm op 16 feb 2011 21:28

EDUARD schreef:Hoi, ben ik blij dat het meeste plantgoed [exotische ] in potten staat! Ik heb er weleens aan gedacht waar moet dat heen als eens wat gebeurt! een soort planten testament opstellen! Dat je weet dat die goed terecht komen :P
Gr. Eduard.


Eduard, ik jou geval zou ik het schenken aan die mooie kerk aan de overkant van de straat bij jou ;)
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: snelst groeiende palm

Berichtdoor wsnbm op 16 feb 2011 21:31

lapalmeraie schreef:De wetgeving in België wat dit aangaat ken ik persoonlijk ook niet, van de wetgeving in NL was ik wel op de hoogte. Ik kan me zo inbeelden dat ze hier in België een stuk soepeler zijn op dat vlak :fluiten:
Vrgr
Niek



Owwkeeej, de toon is weer gezet . . . . :roll:

Onze bureaucratie schept tenminste wel (overbodige) banen :fluiten:

:off_topic: sorry . . . .
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: snelst groeiende palm

Berichtdoor lapalmeraie op 16 feb 2011 21:35

Dat was zo niet bedoeld hoor.
Soepeler wil tenslotte niet altijd zeggen dat het beter is.
Maar dat is allemaal (inderdaad) offtopic ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14413
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: snelst groeiende palm

Berichtdoor p e t e r op 16 feb 2011 23:40

Ben,

De trachy is wel net de snelst groeiende maar ik ben toch benieuwd naar een foto van die 18 jaar.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 76 gasten