Groote pot

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Groote pot

Berichtdoor arian1970 op 17 feb 2011 19:41

Helemaal mee eens, een kleine palm aanplanten geeft vaak ook een dikkere stam als die de hoogte inschiet en je kunt heel veel kleintjes kopen voor 1 grote.
Vind alleen bij de heel traag groeiende zoals jubae of brahea zaailingen of bismarckia dat die toch wel heel traag gaan als zaailing, deze heb ik ondertussen doorverkocht aan andere liefhebbers.

Arian
arian1970
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 12 mei 2010 19:05
Woonplaats: waalwijk noord brabant
9 bedankjes

Re: Groote pot

Berichtdoor wsnbm op 17 feb 2011 19:51

Jammer is het dan weer, dat als je zou besluiten om van de traaggroeiende palmen grotere exemplaren aan te schaffen ze gelijk heel veel geld kosten :(

Aan de andere kant is het voor ons palmvrienden weer een voordeel, dat je best goeie deals kunt sluiten bij bijeenkomsten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in zijn geheel niet ontevreden was afgelopen 31 oktober.
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: Groote pot

Berichtdoor arian1970 op 17 feb 2011 19:55

Klopt als ik kijk wat ik een jaar of 5 geleden aan palmzaailingen had staan, ik denk een stuk of 30 soorten en dan overal 2 of 3 van voor het geval dat!!!.
Dat heb ik toch een aardig eind teruggeschroefd gelukkig.
arian1970
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 12 mei 2010 19:05
Woonplaats: waalwijk noord brabant
9 bedankjes

Re: Groote pot

Berichtdoor p e t e r op 17 feb 2011 20:43

orinoco schreef:De meningen zijn verdeeld.Palmen kunnen er heel goed tegen om in een relatief kleine pot te staan.
Ik zou zeker niet direkt voor een zo groot mogelijke pot kiezen.Eens in de paar jaar wat groter lijkt me veel verstandiger aangezien je met elke verpottingsbeurt wat verse aarde toe kan voegen.
Ga je direkt voor de grootst mogelijke maat,ben je op den duur alleen maar aangewezen op bemesting en af en toe wat "toppen" met verse grond of compost. Ook moet de verhouding tussen plant- en potgrootte een beetje esthetisch verantwoord zijn. ;)



Ik ga grotendeels akkoord met wat Ben zegt.

Denk eraan dat een grotere pot in de winter ook langer vochtig blijft met kans op rot tot gevolg.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Groote pot

Berichtdoor lapalmeraie op 17 feb 2011 23:40

Over palmen in pot gesproken :)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 77 gasten