Ik heb de pink china staan in de volle grond. Wanneer moet ik deze gaan beschermen tegen de winter ? En Moet ik het loof er dan af halen of valt dit er van zelfs af als het kouder wordt.
Gr. Roel
2013/2014, min -1.4°C 2014/2015, min -5.6°C 2015/2016, min -7.6°C
Beste allemaal, ik ben nieuw op dit forum en evenals jullie erg geïnteresseerd in planten. Ik ben daarbij op zoek naar één of meer van onderstaande planten: Colocasia Gigantea Colocasia Esculente 'Burgundy Stem' Colocasia Esculente 'Jack's Giant' Alocasia Macrrorrhizos
Wie weet hoe/waar ik deze planten kan verkrijgen/kopen?
Chris1, S.janssen heeft Burgundy stem, Jack's giant zal je op ebay wel kans hebben. idem voor de Gigantea. Macrorrhiza zal je ook op ebay kunnen vinden of vragen aan S.janssen of hij een zijscheut voor je heeft.
Zelf heb ik in het voorjaar een Alocasia macrorhizos gekregen van S.janssen. Deze plant in een pot gezet en met echt fingers crossed gekeken of ie aansloeg. Ik ben nu echt Fier(zoals de zuidelingen zeggen) op mijn plant. 50cm en grootste blad 16cm! en nieuwe blad komt er aan. Ik denk dat hij in de zomer zeker de 1meter mag gaan aantikken.
Het blijven bijzondere planten die blijkbaar toch wat vorst kunnen hebben. 1 van de pink china's (een kleinere) staat hier nog steeds onbeschadigd buiten. Een ander exemplaar, een esculenta, staat ter overwintering in de badkamer en heeft het prima naar z'n zin. Ik hoop deze volgend jaar meteen in de tuin te kunnen planten met grote bladeren. Ben benieuwd of dat gaat lukken!