2e Foto van boven zou ik zeggen Theophrastii, de laatste foto zou ik zeggen dactylifera
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Onderaan de stam is het een beetje gelig erna en ook daar onderaan zijn de bladstelen scherp. Echter aan de uiteinde voelen de veren zelfs zachter als de canariensis. Veders zijn ook minder stug als de xanariensis
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
Dan is het zeker geen Theophrastii, want daar zijn alle bladeren erg puntig, zelfs aan het uiteinde van het blad. Heel moeilijk om te verplanten of uit te planten.
Ok dan is het geen theophrastii We zien wel hoe die zich verder ontwikkeld. Hij word wel steeds mooier moet ik zeggen. Vorig jaar toen ik hem via ron kocht was mijn man er niet blij mee. Maar hij word steeds groener en mooier nu, daarbij heeft hij al een behoorlijk stammetje
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat mijn phoenix een canariensis is!!! Na een beetje surfen op het internet kwam de Phoenix acaulis tegen. Deze lijkt dus ook heel veel op de phoenix die ik heb staan. Ik heb de canarienis er naast staan en het is heel duidelijk dat het niet dezelfde palmen zijn. Ik zal ter vergelijking binnenkort eens een foto maken van beide palmen. Alleen heeft die acaulis momenteel maar 2 veders omdat de rest helemaal bruin en beschadigd is door de harde wind.....