Foto's Winterbescherming

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Foto's Winterbescherming

Berichtdoor Ruud op 09 nov 2014 17:30

Gelukt hij is af :D
Als het goed bevalt maak ik volgend jaar er ook 1 voor de andere
nu weer uit elkaar halen om de delen van noppenfolie te voorzien
Ik heb hem 150 hoog gehouden met een tweede deel kan ik voorlopig vooruit
Bijlagen
DSC02922.JPG
DSC02922.JPG (282.89 KiB) 5159 keer bekeken
DSC02923.JPG
DSC02923.JPG (269.97 KiB) 5159 keer bekeken
DSC02921.JPG
DSC02921.JPG (294.18 KiB) 5159 keer bekeken
Het lekkerste is toch altijd een Palmke in de hand
Ruud

10 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 09 nov 2014 19:14

Mooi allemaal mensen :thumb_up:
Hier is al een voorsmaakje van mijn huizen dit jaar in de tuin... (a)

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Ruud op 09 nov 2014 19:46

Je moet wat over hebben voor de hobby
Wat een bouwwerken
Het lekkerste is toch altijd een Palmke in de hand
Ruud

10 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 09 nov 2014 21:39

Ja zot zijn doet gelukkig geen pijn, beter zelfs het is nog leuk ook :D
Als je mooie palmen in de tuin wil hebben dan moet je er inderdaad wat voor over hebben (a)
Hoop dat ze wat minder snel de hoogte in gaan, eerste foto is het hok nu 2,70m hoog en je ziet de Phoenix ernaast staan en hoe hoog die er nog boven uit steekt. Die is ook weer een dikke meter hoger geworden dan vorig jaar...
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Mul60 op 10 nov 2014 10:39

En wat met die mega banaan achter die villa's?? :lol:

Met zo'n bouwwerken kondigt het volgende probleem zich al weer aan bij mij....waar laat ik allemaal dat hout??
Mul60

47 bedankjes

Berichtdoor Rico op 10 nov 2014 11:55

Dat is hier ook een probleem Chris!

Ik kan wel een vrachtwagen hout aan laten rukken om in een keer de hele tuin van een dak te voorzien, zou wel het makkelijkste, snelste en beste zijn, maar ik kan dat nergens opslaan in de zomer. Dus bouw ik maar weer losse hutjes van panlatten. Kosten gelukkig niet veel en nemen weinig ruimte in.

Maar die Villa's van Dimi zijn toch wel het toppunt hoor! :thumb_up:
Ik zou die haast het hele jaar door wel in de tuin willen hebben :D
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Lampenz op 10 nov 2014 12:53

Wat een enorme stellages komen er weer te voorschijn op dit forum. Ik hoop echter niet dat ik ooit zo ontzettend aan het inpakken kom. Dat gaat me toch nog net een stap te ver. Vind het echter wel mooi om te zien hoor, die grote exemplaren soorten die jullie soms in jullie tuinen hebben staan
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 11 nov 2014 17:56

Die sikkimensis 'en zijn inderdaad reusachtig geworden, die worden na de eerste vorst pas ingepakt. Ook hier is dat een lastig probleem, waar laat ik al dat beschermingsmateriaal tijdens het groeiseizoen... :roll: Het antwoord voor mij is overal een beetje, palen gaan op men plat dak, overige hout allemaal in de garage en de dakjes blijven in zijn geheel en verdwijnen in en achter het tuinhuis. Ook de noppenfolie verdwijnt allemaal in het tuinhuis. Ik denk dat iedereen ook dit probleem heeft. De tuin volledig overkappen is hier ook mijn wens maar dat is helaas niet te doen en niet betaalbaar.
Het zijn inderdaad wel enorme bouwwerkjes maar elke 'handige Harry' vind het wel leuk dergelijke dingen in elkaar te knutselen denk ik ;) Het leukste moment is off course als ik ze in de lente weer terug mag afbreken. Men palmen verplichten me zo'n grote huizen te bouwen, ze groeien zo snel dat ik tot nu toe ieder jaar moest vergroten. Zoals ik al zei hoop ik dat ze nu wat gaan temperen in de hoogte want die hoogte is wel lastig. Toch wist ik goed waaraan ik begon en heb ik het er met plezier voor over. Mijn buren en elke bezoeker staat steeds met bewondering te kijken naar men tuin en ik kan elke dag genieten van zulke prachtige grote palmbomen :happy_thai: De uitdaging is net het leukste aan onze hobby toch ? ;)
En nog een belangrijk puntje, met dergelijke winterbescherming slaap ik een hele winter met een gerust hartje. Ook de stormen zijn geen bedreiging meer. Ik ben zo iemand die het altijd meteen goed wil doen en niet houd van half werk ;)
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 12 nov 2014 12:04

hey Rico, terug hier wat leuk!! :thumb_up:

Mooie werken hoor, inderdaad knap gemaakt. :o
Zelf houd ik het wat simpeler, vooral omwille van het budget.
Goedkope tuinpalen dus, latjes of zelfs Europallets.
Dit jaar ga ik nog even wachten.... wie weet is het zelfs wel helemaal niet meer nodig :fluiten:

Wel wil ik, indien ze er toch weer moeten komen, één ding aanpassen.
Tot nu toe nam ik steeds het frame: twee omgekeerde "U" vormen met een golfplaten dak erop om vervolgens plastic volledig rond te nieten en de binnenkant te bekleden met isolerend materiaal. Niet alleen vergt dit aardig wat tijd en lenigheid om door die hokjes te kruipen. Ook moet ik hierdoor elk jaar nieuw plastic kopen en waait het bovendien nog gemakkelijk kapot ook. Vorig jaar moest ik verschillende keren in de storm naar buiten voor wat reddingsoperaties :roll:
Ik wil daarom vaste panelen maken waarop het plastic al gespannen zit. Zo hoef ik enkel maar de panelen te bevestigen aan de hokjes.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor palmgek op 12 nov 2014 15:01

Hier staat alles nog onbeschermd en geniet nog van het laagstaande zonnetje van de afgelopen dagen.
Ben geneigd om het ook gewoon af te wachten, maar denk dat ik volgende week toch maar op me gemak aan de basis ga beginnen. Dit om de stress van een eventuele last minute job te voorkomen :lol:

@Dimi, ik vind het knap dat je uit het bouwen van je hokken nog plezier kunt halen. Wat mij betreft is dit een noodzakelijk kwaad, iets waar ik alweer weken tegen op zie.....
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

459 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming