Afdekmateriaal is in potten vooral de zomer (buiten) wel handig tegen snel uitdrogen.
Binnen tegen de vliegjes maar daar zien ook andere oplossingen voor.
Ik ben hier te gemakkelijk geweest en heb gewoon water gegeven op gevoel, zonder deftig de tijd te nemen om per pot te controleren.
Ik heb verder geen moeite meer gedaan voor verder onderzoek hoor. Pot en plant liggen buiten. Ik geloof het wel. Ik heb toch een gulle hand qua watergift, we steken er weer iets van op. Vind het dus vooral opvallend hoe mooi hij bleef voor zo'n verrotte stambasis.
In de huiskamer, zeker bij de verwarming blijft gewoon niet ideaal. De Hyoporbe v. in de gang (dus wel koel) staat er daarentegen prachtig bij. Net als de Dypsis pembana,...
Het is dus balen maar er zijn nog genoeg andere dingen om wél vrolijk van te worden.
@batdah: onthoud dat die handleidingen vooral op echte leken gericht zijn. Kaliber dat doorgaans de plant zelfs gewoon in de kwekers pot zou laten staan.
Daarbij ben ik dus zo volledig mogelijk zonder er een roman van te maken.
Zelf meng ik trouwens ook altijd nog een handje bloed- en beendermeel door de grond bij het oppotten ondanks dat de grond zelf al voorzien is van wat meststoffen. Afdekken is zoals gezegd een keuze met voor- en nadelen.