Zo gezegd zo gedaan. Levensgevaarlijk ondanks de voorzorgsmaatregelen (handschoenen, dikke kleding en veiligheidsbril...een paar gaten in mn voorhoofd en een stuk of 20 in mn handen door de vele naalden. Om de stam 2 lichtslangen gewikkeld, vervolgens meerdere doeken daaromheen en wat zeil...door de vele naalden eigenlijk een onbegonnen werk om goed bij het groeipunt te komen.
Doordat alles zeiknat is heb ik een lichtslang rond de aloe arborescens en aristata gedraaid en beide voorzien van een tentje. Hierdoor is ook de voet van de butia en de kleine jubeae meegenomen en dus beschermd. Niet omdat het nodig os maar omdat ik de aloe beter kon inpakken. Verder heb ik de gevoelige plantjes in pot in de schuur gezet en de T.Takil in de verhoogde border nog ingepakt maar zonder lichtslang.
Hopelijk kan het zooitje over een paar dagen weer opgedoekt worden want de tentenkampjes heb ik zeker niet gemist vorig jaar
In totaal 2.5uur bezig geweest...hopelijk valt de vorst mee en kan ik de boel met minimale maatregelen deze periodendoor loodsen.
De komende nachten staat -4, -6, -5 en -4 op het menu met 1 ijsdag van -1.
Succes allemaal
Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.