ECHT EEN KOOPJE !!!!!! digitaal weerstation

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

ECHT EEN KOOPJE !!!!!! digitaal weerstation

Berichtdoor draco op 06 okt 2010 03:03

niet te lang wachten , want dit zal vlug weg zijn !!!!
gezien in de folder van "action"
Thierry Mugler weerstation voor de prijs van 6,95 €
http://www.action.be/ ( klikken op aanbiedingen , dan weekaanbiedingen )
en dit is een beschrijving van het toestel
http://www.personeelshop.com/catalog/pr ... cts_id=349

voor die prijs kan je het zeker niet laten liggen , ideaal om de temperatuur in je veranda , stalling , zolder , kelder of serre in de gaten te houden
met externe sensor die bereik heeft van 30 m , aanduiding van min-max temp ; dus meer moet je eigenlijk niet hebben
ik kan er 2 gebruiken , eentje voor de berging buiten en eentje voor de kelder binnen
draco

Re: ECHT EEN KOOPJE !!!!!! digitaal weerstation

Berichtdoor chrisvm op 11 okt 2010 08:13

Hoi..deze werkt goed..enkel minder kwaliteit in afwerking maar stoort me echt niet voor deze prijs..heb er 2 gekocht en denk van er nog bij te halen zodat ik eventueel het zendertje bij m'n bananen kan plaatsen die buiten overwinteren zodat ik op de hoogte blijf van de t° binnenin..
Grtz Chris
chrisvm

19 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 11 okt 2010 08:59

Je moet dan wel zorgen dat er voldoende afstand zit tussen de verschillende zenders/ontvangers omdat je anders niet weet welke ontvanger welk signaal ontvangt. Of ontvangt hij meerdere kanalen?

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor draco op 11 okt 2010 10:33

lapalmeraie schreef:Je moet dan wel zorgen dat er voldoende afstand zit tussen de verschillende zenders/ontvangers omdat je anders niet weet welke ontvanger welk signaal ontvangt. Of ontvangt hij meerdere kanalen?

Vrgr
Niek

ik denk niet dat hij met verschillende kanalen werkt
heb er zelf ook 2 gekocht , eentje voor temp in kelder en eentje voor temp in de stalling buiten
maar ik had al een iets "proffesioneler" toestel staan , waarmee ik via sensor temp buiten meet en heb nu ondervonden , daar de weerstations alle 3 in huis staan ( wel op verschillende plaatsen ) dat bij deze van Action de buitentemp niet word weergegeven ( dus temp kelder en temp stalling )
denk dat het signaal van de "grotere" de rest overheerst en dat ik daarmee geen signaal kan ontvangen van de sensors
dus niet zo gelukt voor mij
maar voor wie nog geen weerstation heeft en alles binnen een bereik van 30 m heeft staan is het wel een degelijk toestel , zeker voor deze prijs
draco

Berichtdoor chrisvm op 11 okt 2010 11:03

:shock:
Daar heb ik nu niet aan gedacht se..
Hier heb ik er momenteel 1 staan van action en van aldi..deze beide geven de buitenT°aan..nu heb ik wel de 2de nog niet in gebruik,ga deze straks eens proberen en als er een foutmelding komt heb ik er 3 te koop want ben er net nog 2 gaan bijhalen :oops:
Ik dacht ook eens koopjes te doen damm :|
Grtz Chris
chrisvm

19 bedankjes

Berichtdoor draco op 11 okt 2010 12:19

chrisvm schreef::shock:
Daar heb ik nu niet aan gedacht se..
Hier heb ik er momenteel 1 staan van action en van aldi..deze beide geven de buitenT°aan..nu heb ik wel de 2de nog niet in gebruik,ga deze straks eens proberen en als er een foutmelding komt heb ik er 3 te koop want ben er net nog 2 gaan bijhalen :oops:
Ik dacht ook eens koopjes te doen damm :|
Grtz Chris

idem hier , heb ook zo'n groter model uit de Aldi , van tijdje terug , en daar ben ik zeer tevreden van
heb dan 2 toestellen uit de Action erbij gehaald ( voor de kelder en voor de stalling )
het weerstation voor de stalling staat in dezelfde plaats als deze voor buiten ( = Aldi ) , en de buitentemp voor de stalling was niet af te lezen bij het Action toestel , dus terug gegaan naar de winkel en laten omruilen , maar zelfs met het nieuwe toestel blijf ik met hetzelfde probleem zitten , de aanduiding van de temp in de stalling komt niet op het scherm
dus zal het toch wel te maken hebben met de verschillende kanalen waarop de toestellen uitzenden
draco

Berichtdoor erna op 11 okt 2010 13:16

Hallo Chris,

Als je er 3 te koop hebt, kan ik er dan eentje overnemen ? Wij zijn er niet geraakt, de action winkels liggen wat ver.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor chrisvm op 11 okt 2010 19:34

Hoi Erna..zal deze meebrengen naar de canna ruilbeurs ;)

@Draco..heb gezien dat er een knopje achter staat waar je het kanaal kan veranderen,dus zou je eventueel toch met 2stuks kunnen werken..kmoet het nog tegoei bezien want heb de 2de nog niet in gebruik maar daarstraks met op dat knopje te duwen viel de t° weg en moest ik naar buiten (naar het zendertje)om deze terug te doen ontvangen..
Grtz Chris
chrisvm

19 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 11 okt 2010 19:55

Ik heb er ook een gekocht maar mij lijkt deze niet zo correct.
Als je de binnen en buiten sensor naast elkaar zet gedurende een dag is er een temperatuur verschil van 0.9 °
Ook de luchtvochtigheid wijkt sterk af van een ander weerstation.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 13 okt 2010 14:24

Hallo heb er ook een gehaald, vind hem mooi qua vormgeving en is Duits fabrikaat! niet slecht, of zo'n ding nu een graatje liegt kan voor mij de pret niet bederven, super handig voor al die mensen met een serre /winterstalling of winterbouwsels voor de controle t.o.v. vorst en zo meer! Ik ben er blij mee! Bedankt voor de tip draco.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips