wsnbm schreef:Daar werk ik naast, ze hebben dagelijks de vlam in de pijp (affakkelen).
Leuk om te weten toch

Even ter verduidelijking: dat affakkelen heeft natuurlijk niets met verspilling te maken. Het gas wat ze affakkelen, is veelal gas dat vrijkomt bij productieprocessen. Dit gas is vaak ongeschikt om naar energiecentrales te transporteren en het te gebruiken om energie mee op te wekken. Maar dit wist je waarschijnlijk al.
Dit doen ze bij ons namelijk ook; ik werk op een staalbedrijf in IJmuiden.
Maar even weer ontopic. Het zou beter zijn als er één Europees vignet zou komen, wat de automobilist dan Euro 500,- zou moeten kosten, inclusief verplicht wa-verzekering. Daarmee kun je dan door heel Europa reizen, zonder dat je in Zuid-Europa tol moet betalen, of meer oostwaarts, waar vignetten gebruikelijk zijn.
Die Euro 500,- is dan jammer voor landen waar men geen wegenbelasting betaald, of voor mensen die minder dan 10dkm/jaar rijden. Dat is dan maar zo. Vijf of zes verschillende vignetten achter mijn voorruit zie ik ook niet zitten.
Dan de brandstofprijs. Die moet ook gelijk worden in ieder Europees land. Dat is dan weer gunstig voor Nederland, maar tevens zeer spijtig voor de ons omringende landen, en dan met name Zuid-Europa en voormalig Oostblok.
Het is toch te zot voor woorden dat bij mij in de buurt Polen permanent wonen en werken, maar nog steeds onverzekerd in een auto met Pools kenteken rondrijden? Let wel: vaak hebben zij ook een illegaal ingebouwde lpg tank gemonteerd. Dit houdt ook in dat er wegenbelasting ontdoken wordt.
Met zo'n Europees vignet zou dat zomaar over kunnen zijn.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.