francois eijkhout schreef:...8<... en groeien momenteel als een trein ...8<...

Ze staan buiten want je spreekt van stormschade en ze groeien momenteel ?? Volgens mij is het veel te koud nu om een Butia te laten groeien Francois ?!

Hier staat men Butia capitata, herstellend van de winter 2008/2009, in pot al heel de winter in de partytent tegen het huis zonder enige schade. Mijn andere kleine capitata met een stammetje van ongeveer 15cm, al sinds begin zomer 2008 in volle grond en na twee ijswinters met telkens weer speerrot, deze winter voorlopig ook schade
loos overleeft !!

Ben er vrij zeker van dat het ook zo blijft...
Trouwens de eerste winter dat ik zo'n partytent gebruik om planten buiten te kunnen laten overwinteren. Werkt heel goed, staat bewust tegen het huis op het terras. Hier staat zelfs een Phoenix canariënsis in, twee Washingtonia robusta's, en zelfs mijn
Parajubaea torallyi var. torallyi en allen onbeschadigd !! Geen enkele plant in de Partytent is beschermt, zelfs niet samengebonden !
Moet er wel bijzeggen dat het bewust een profesionele partytent is, dus met dik zeil (500gr/m²) en zelfs brandbestendig met certificaat ! Dus niet zo'n plastieken ding dat je overal ziet...

Een aanrader !