orinoco schreef:Dat ligt naar mijn mening in de eerste plaats bij de vervoersmaatschappijen.En daarvoor hoef je nog niet eens buiten de EU te bestellen....En bij klachten is er "niemand thuis"...
Daar sluit ik me bij aan Ben.
2 jaar geleden stuurde ik 2 Ravenala's en enkele palmzaailingen vanuit België naar Nederland.
Appeltje, eitje zou je denken... maar dat is buiten de vervoersbedrijven gerekend.
Het pakket was zeer degelijk ingepakt en kon zelfs op z'n kop gehouden worden zonder problemen.
Maar de dame bij de post vond het nodig om de geadresseerde ook nog eens op een eigen etiket te noteren. Daarvan konden ze bij de onderaanneming in NL welgeteld één letter van de postcode niet ontcijferen (
) waardoor het pakket spoorloos bleek (wel geretournerd/toch niet...). Na veel rond bellen en tegenstrijdige berichten, ontving de koper het pakket na 2,5 week toch ineens. Van de Ravenala's was natuurlijk niets meer over
Klachtenprocedure opgestart, "want ze vergoeden de geleden schade". Nooit meer reactie op gekregen, zelfs bij herhaaldelijk bellen. Nieuwe klacht over deze klacht ingediend en kreeg dan ineens te horen dat planten onder een speciale voorwaarde vallen en dus niet vergoed worden.
Wat mij betreft dus geen verzending van kwetsbare planten meer van het ene land naar het andere, maar alleen nog verzending in het land zelf. Dat kunnen ze schijnbaar wel.