Help mijn Phoenix Roebelenii gaat dood

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Help mijn Phoenix Roebelenii gaat dood

Berichtdoor a.mourits op 20 sep 2009 13:42

Ik heb sinds 1 jaar een phoenix Roebelenii (dadelpalm) van ca 1.40 hoog in een grote pot
in korrels met een watermeter, ik vul het altijd netjes met water tot het streepje max, sinds
3 weken gaan alle bladeren hangen en zie hier en daar op de korrels een klein beetje witte
schimmel, ik heb vandaag al het water eruit gehaald, misschien te nat? Of moet ik mesten?
Wie wil mij helpen?
a.mourits

0 bedankjes

Re: Help mijn Phoenix Roebelenii gaat dood

Berichtdoor Christophe op 20 sep 2009 13:45

Beste,

Welkom op het forum! :D

Heb je geen foto van je Phoenix roebelenii? Dat maakt vaak al veel duidelijk(er) ;)

In de linkerzijbalk vindt je een link naar een handleiding over hoe je foto's naar het forum kan uploaden. (onderaan)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Re: Help mijn Phoenix Roebelenii gaat dood

Berichtdoor lapalmeraie op 21 sep 2009 09:17

Hallo

Ook namens mij welkom op het forum.
Jouw Phoenix roebelinii staat in een zogenaamde hydrocultuur.
Bij deze techniek worden de planten met kale wortels in een permanent vochtig milieu gehouden. Deze techniek wordt veel toegepast in kantoren en bedrijven wegens het onderhoudsgemak. De plant moet hier wel aan wennen omdat voor het leven onderwater andere wortels nodig zijn. Maar de jouwe staat al zodanig lang in deze cultuur dat dit wel OK zal zitten. Maw té nat kan dus eigenlijk niet bij deze methode.

Die witte aanslag; is dat schimmel of kalk?
Wat voor water geef je? Regenwater of kraantjeswater?

Desnoods zou je hem eens helemaal uit de pot kunnen halen om de wortels grondig te inspecteren en de pot te voorzien van een verse lading hydrokorrels.

Veels succes!
La Palmeraie
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?