vanuit de Algarve Portugal

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

vanuit de Algarve Portugal

Berichtdoor algarve op 29 jul 2011 14:22

was ik op zoek naar zaden van van alles...en kwam ik op dit forum terecht. Leuk om zoveel info over de exoten te lezen. Ik woon in de Algarve sinds een half jaar...en ben naarstig op zoek naar zaden van diverse Canna's, Hedychium, diverse Palmen, en eigenlijk nog veel meer.

In NL had ik ook al van alles, Phoenix Canarienses, trachycarpus fortunei, musella lasiocarpo, meer dan 35 soorten agapanthus, musa basjoo,albizia, pauwlonia, lagerstroemeria en nog veel meer... Alles op een nieuwe soort Canna, en een paar Agapanthus soorten na, heb ik alles met pijn in mijn hart achtergelaten.. En nu ben ik dus weer op zoek..Hier is echter weinig te vinden voor een redelijke prijs.. Het assortiment/aanbod is zeer gelimiteerd. En de p rijzen, mocht je wat vinden, zijn schrikbarend...maar goed ik realiseer me dat ik met mijn tuincentrum achtergrond dan ook wel degelijk bizar verwend ben in NL....en Belgie (heb ik ook gewoond!)

De verzameling groeit alweer gestaag....Kaki, diverse Yucca soorten, Sabal Palm, Homalocladium, Syagrus palm, uit zaad gekweekte Clivia's, Rusellias, Avocado's, diverse Callistemon soorten, echium, solia, feijoa, Cestrum Noct. Hibiscus Coccineus, Phormiums, canna's, en een gevarieerd assortiment vetplanten en cacti...
En als ik dan denk ja nu heb ik alles wat ik graag hebben wil(de), vind ik weer van alles...en wordt dat lijstje weer drie keer zo lang...

Ik prijs me gelukkig met een ding....het klimaar hier...het aantal planten wat binnen overwinteren moet...is drastich gereduceerd....

Fotos komen binnenkort hoor! Er zijn er genoeg....

groetjes
Ginie
algarve

1 bedankjes

Re: vanuit de Algarve Portugal

Berichtdoor xride1 op 29 jul 2011 14:33

:welkom: Ginie op dit forum.
Ook een van mijn dromen, naar een zuiders land trekken en genieten van de zon, de temperaturen en inderdaad onze exoten die het een stuk beter doen dan hier en géén gesleur in de winter, zalig moet dat zijn....
xride1

14 bedankjes

Berichtdoor plasta op 29 jul 2011 14:38

:welkom: op het forum
Grappig dat je nu hier terecht komt. Foto's doen het altijd goed hier :thumb_up:

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 29 jul 2011 14:44

Welkom erbij! :welkom:

Je kan altijd zaden bestellen uit België of Nederland, en ze laten verzenden naar Portugal. Zo zou ik aan de slag gaan met Canna's en bananen. Die groeien lekker snel ;)

Zelfs palmen kan je makkelijk internationaal verzenden. Als je actief lid blijft op het forum, zal je snel nieuwe interessante planten vinden ;)

Christophe :thumb_up:
PS: Indrukwekkend lijstje! :o
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor algarve op 29 jul 2011 15:18

Christophe schreef:Welkom erbij! :welkom:

Je kan altijd zaden bestellen uit België of Nederland, en ze laten verzenden naar Portugal. Zo zou ik aan de slag gaan met Canna's en bananen. Die groeien lekker snel ;)

Zelfs palmen kan je makkelijk internationaal verzenden. Als je actief lid blijft op het forum, zal je snel nieuwe interessante planten vinden ;)

Christophe :thumb_up:
PS: Indrukwekkend lijstje! :o

Haha...op zoek naar zaden kwam ik op het forum terecht :) Ik heb net een lijstje gemaakt van wat ik graag (ooit) zou willen hebben....jeetje dat zijn er nu 24...alleen al van de palmen, en verder ben ik nog niet gekomen... :shock: Ik ga zeker en vast in Belgie en NL bestellen...

Wat ik wel vind hier, en dan dus letterlijk, de Portugezen gooien de meest prachtige yucca/succulenten weg...vind er dus regelmatg onderweg bij de vuilcontainers....en ja...als Ollander stop ik en neem ik ze mee :D :D pot ze op en voila...weer een plant erbij...

Zaden van het reguliere aanbod zijn hier volop..phormium tenax, phoenix canariensis, livingstonias, washingtonias, clivias, cannas, mimosa. enz enz..

Dank je, maar met een botanische achtergrond kan het ook bijna niet anders.. :)
algarve

1 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 29 jul 2011 15:23

Je kan altijd je wenslijstje even in onze Wenslijsten rubriek zetten. Zo blijven anderen op de hoogte van de planten die je graag wenst, en wie weet zit er dan net iemand tussen die net dat éne plantje heeft staan hé ;)

viewforum.php?f=59
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 29 jul 2011 15:23

:welkom: groeten Francois :thumb_up:
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor amourath op 29 jul 2011 15:50

Welkom! Je hebt inderdaad het klimaat aan jouw zijde, super! Benieuwd naar enkele foto's ook van jouw speciale planten :)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor algarve op 29 jul 2011 16:53

@ Christophe...dank je voor de tip! een gedeelte van het lijstje heb ik er neer gezet...de rest komt later wel :D
algarve

1 bedankjes

Berichtdoor Dieke op 30 jul 2011 03:04

:welkom: op het forum.

Dieke
Dieke

28 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen?