een paar verrassingen, hoop ik tenminste!

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: een paar verrassingen, hoop ik tenminste!

Berichtdoor Christophe op 22 sep 2011 20:38

Ik denk dat je wel liefhebbers genoeg zult vinden voor de moederplant! :mrgreen:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor paul op 24 okt 2011 11:43

nog eens een update: het gaat vooruit, maar langzaam...
Afbeelding

aan de plumeria kan je wel al goed zien dat de takken zich gaan splitsen in 3 takken; ik hoop nog altijd dat het middendeel een bloemstengel wordt...
Afbeelding
paul

28 bedankjes

Berichtdoor koen op 24 okt 2011 12:58

Heel mooie familiefoto. Mooie exemplaren !
exotisch tuinieren is een filosofie.
koen

31 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 24 okt 2011 22:25

Ik heb de planten natuurlijk al bij je gezien maar het blijven schitterende exemplaren!
Je hebt mij in iedergeval overtuigt om ook een poging te wagen met de nikolai!

Ga in voorjaar is op zoek naar een mooie plant! :thumb_up:
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor lily-anne op 25 okt 2011 12:34

Hallo Paul,
Ik hoop voor jou dat het goed komt met de plumeria bloem , maar ik vrees een beetje dat, als de zijscheuten zich verder ontwikkelen , dat die met het meeste voedsel zullen gaan lopen en dat de bloemaanzet zal verdrogen .Het is spijtig genoeg ook al laat in het seizoen om goed te gaan bloeien - ze hebben heel veel warmte en zoveel mogelijk zon nodig .Vorig jaar had ik voor het eerst knopvorming in een plumeria maar ook vrij laat en heb ik hem in de keuken gezet en zijn er uiteindelijk 3 bloemetjes open gekomen , waar ik toen al apetrots op was .Dit jaar heeft die plant al zijn energie in de nieuwe zijtakken gestoken en dus geen bloemen gegeven .
Kan natuurlijk aan de rot zomer liggen .Gelukkig heeft een andere plumeria 1 grote mooie bloem gehad ( deze bloeit nu nog altijd een beetje verder in de keuken met dezelfde bloem- Ongelooflijk hoeveel bloemen er op 1 tros blijven ontwikkelen !
ik heb de plumeria's bijna heel de zomer in de veranda moeten houden, omdat er zoveel nat viel en het zo koud was
Succes en hou ons op de hoogte
gr
Lily-Anne
lily-anne

13 bedankjes

Berichtdoor paul op 25 okt 2011 16:47

hallo,
ik ga de plumeria nog een beetje voeding 10/52/10 geven, en de plant in de veranda bij kamertemperatuur plaatsen. Hopelijk blijft de groei erin, zowel in de nieuwe scheuten als in de bloem. Iemand ervaring hiermee? Zo ja, graag info.
Groeten,
Paul
paul

28 bedankjes

Berichtdoor paul op 25 dec 2011 11:26

Vandaag een mooi kerstkadootje gekregen: de kleur is inderdaad iets meer naar de gele kant
Afbeelding
en hier een gewone Strelitzia reginae, die evenwel reeds in een bloemstukje verzeild geraakt is!
Afbeelding

Nog een prettige kerst, en beste wensen voor een super-exotenjaar 2012!
Paul

ps: de plumeria is het minder goed verlopen: zoals Lily-Anne gevreesd had, is de bloemknop verdroogd; er staan evenwel nog 2 takken aan die mogelijks ook een bloemknop kunnen aanmaken. De groei is ondertussen evenwel volledig stilgevallen ( plant paste niet in de veranda!)
paul

28 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 26 dec 2011 15:31

Mooi Paul!
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor lily-anne op 27 dec 2011 12:46

Mooie foto Paul !
die Strelitzia zal de sombere kerstdagen zeker wat meer licht geven !
hier beginnen ze ook in bloei te komen - spijtig dat dit hier altijd in de winter is .
Hopelijk heb je bij je plumeria meer geluk volgende zomer , alhoewel ik ( zoals reeds geschreven ) ondervonden had , dat als ze nieuwe zijscheuten maken , ze het jaar daarop niet terug bloeien en hun energie in die zijtakken steken .Ik weet niet of dit altijd zo is .
In augustus had ik dus een andere plumeria die voor het eerst bloeide : op 15 augustus is deze foto genomen en nu is hij echt aan het laatste bloempje bezig op die tros .Het was meer dan de moeite.
Ze hebben echter zo goed als heel de zomer in de veranda moeten doorbrengen, met af en toe even naar buiten verhuizen als het een betere dag was .
In ieder geval wens ik jullie het allerbeste voor 2012 met heel veel planten genot .
Lily-Anne
Bijlagen
plumeria 100.jpg
plumeria 100.jpg (81.14 KiB) 3875 keer bekeken
lily-anne

13 bedankjes

Berichtdoor Berry op 27 dec 2011 17:11

Mooie foto Lily-Anne :thumb_up:
Echt een pracht bloem! :D
Berry

44 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video