Hoi Harald,
Ik kweek ook nog niet zo lang pepers. Vorig jaar heb ik alleen de Jalapeno pepers gedaan en nu heb ik wat meerdere soorten probeerd. Het verlichtingssysteem heb ik inderdaad zelf gemaakt van RGB led-strips. Die heb ik op een houten frame geschroefd en geven aardig wat licht.
Ik wil je best wat tips geven maar dat ligt ook aan het onderdeel waar je graag iets over wilt weten. Zaaien en laten ontkiemen, verpotten, etc? Zo mag je ze bijvoorbeeld als je ze gaat verpotten naar P9 potjes best wat dieper zetten zodat de ontkiemde plant weer wat steviger staat. Ik heb er een aantal zo wel tot 5-6cm dieper gezet en dat gaat prima.
Wat ik in ieder geval al ontdekt heb is dat het begin van de groeiperiode erg belangrijk is. Ik heb twee jaar geleden zo'n Jalapeno gekweekt zonder bij te verlichten en al vroeg in het jaar (dus nog binnen bij de raam) en dan vorig jaar voor het eerst met led verlichting erboven. De ene is een langgerekte plant geworden met maar weinig pepers (3) en die van vorig jaar was een volle bos met wel 20 pepers. De foto's spreken voor zich denk ik:
Verder willen ze graag veel warmte en dan ook lekker wat water.