Hoi de D.antarctica heeft zijn nieuwe kroon bijna ongeschonden kunnen oppompen, dit dankzij de windschermen, dus mijn buren moeten er maar aan wennen, ik heb navraag gedaan doeken zijn geen vaste separatie en mag dus gewoon, wel aan mijn kant waar ze ook zitten,

Ook de C medullaris heeft eindelijk EEN opgepomd blad en bezig aan zijn tweede, de twee andere heb ik zelf de nek omgedraaid door vliesdoek om de veren te draaien aan het begin van deze maand met de laatste nachtvorst , dus mensen nooit doen!,

De C.australis heb ik ook ontdaan van al de oude veren deze zorgde voor schade aan de nieuwe, daar het nieuwe verse blad in het oude bleef hangen, en hebben we even wat meer ruimte om te scheppen!

Zo ook de D. squarrosa van al zijn lelijke oude blad bevrijd hier gebeurde het zelfde mee, wel enorme lange veren van 1.50m lang en dat gaat hangen!

De nieuwe rollen knallen aan alle kanten eruit,

Gelukkig mijn geliefde krulcooperi heeft gelukkig ook weer blad, ook hier de fout gemaakt met het vliesdoek maar gelukkig het 3e blad aan het uitrollen,

Geen boomvaren maar Demi zijn banaan, ook bezig met blad nr.4 gaat heel snel!

En deze is ook geen boomvaren maar een volwassen exemplaar van de Dryoptereris erythosara je weet wel die rood uitrold nu 1m hoog,

En als hekken sluiter de kleine C.australis bezig met veer nr7 de rest gaat ook goed later laat ik die ook zien,

Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC