hoi hoi

Nieuwe gebruikers kunnen zichzelf en/of hun tuin hier even voorstellen.

hoi hoi

Berichtdoor Karla op 05 apr 2010 09:11

Hoi Iedereen,
ik ben Karla en volledig nieuw in de tropische en subtropische planten wereld.
Vorig jaar heb ik mijn eerste plant de phoenix canariënsis (ong.3,5m hoog) aangeschaft in de zomer en deze in volle grond gezet, een prachtig exemplaar. net voor de winter hebben we deze volledig ingepakt in stro op aanraden van ( een kenner). na een hele winter wachten hebben we deze vorige maand ontdaan van zijn jajse, met als resultaat: helemaal uitgedroogd. de takken vielen er gewoon èèn voor èèn zo af,dat nu nog enkel de stam zichtbaar is en dat is het.... ik vind dit verschrikkelijk
maar geef het niet op, dat is de reden dat ik dus op dit forum terecht ben gekomen om de mening van verschillende mensen te horen en de voor en nadelen goed te kennen.
zo dit was dus mijn eeste ervaring met de palmen...
Ik vind het super dat ik deze site gevonden heb, nog een prettige paas maandag iedereen
en veel plantplezier
Karla
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 04 apr 2010 19:20
0 bedankjes

Re: hoi hoi

Berichtdoor Tropical Bart op 05 apr 2010 09:22

Welkom ;)
SUPPPPPEEEERRRRR !!!!
Avatar gebruiker
Tropical Bart
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 02 aug 2009 11:14
Woonplaats: Sint-jansteen (NL)
7 bedankjes

Re: hoi hoi

Berichtdoor Christophe op 05 apr 2010 09:26

Hey Karla,

Welkom op het forum! :D

Op de homepagina van Palmvrienden vind je onderaan leuke links voor beginners en gevorderden. Misschien is het Palmen voor dummies artikel wat voor je :mrgreen:

Veel plezier en succes met de hobby! :D

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: hoi hoi

Berichtdoor arpad veldhuis op 05 apr 2010 09:30

welkom de eerste palm verliezen is nooi leuk,maar je kan beter met een trachycarpus fortunei beginnen die is winterharder dan een phoenix.