Goji bes + Sequoia

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

Goji bes + Sequoia

Berichtdoor Sodiac op 10 aug 2010 22:16

Een hele tijd geleden alweer heb ik een aantal zaden van de goji bes in een bakje gedaan met zaai- en stekgrond. Ze kwamen vrij snel uit maar zijn eigenlijk altijd te fragiel gebleven om te verpotten. Ze breken erg makkelijk.

De zaai- en stekgrond zal niet genoeg voeding bevatten om de planten goed van te laten groeien neem ik aan. Het probleem is dat ze nu door elkaar zijn gegroeid (zowel de bladeren als de wortels). Velen liggen ook plat of zijn zo gegroeid. Is er nog een manier om ze uit elkaar te krijgen of kan ik beter de hele bak in één keer uitplanten?

Zie de volgende twee foto's hoe ze vergroeid zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Ook had ik zaadjes van de Sequiodendron Giganteum in een bakje met zaai- en stekgrond gedaan na ze eerst 2 maanden in de koelkast gehad te hebben. Na een tijdje is er daar al snel een van uitgekomen. Hij is echter niet erg groot geworden aangezien hij bij nadere inspectie nergens in de grond aan vastzat. Op de volgende foto is de gehele plant te zien. Is hij losgeraakt van zijn wortels of vormt hij die pas later? Misschien heeft iemand een idee hoe dit zomaar kan?

Afbeelding
Sodiac

41 bedankjes

Re: Goji bes + Sequoia

Berichtdoor liesgorter op 10 aug 2010 22:35

Ik heb ook zo'n sequoia gezaaid en er zijn er 2 opgekomen, maar ze staan mooi recht omhoog.Wel net zo groot als op de foto.
liesgorter

1 bedankjes

Re: Goji bes + Sequoia

Berichtdoor lapalmeraie op 11 aug 2010 21:38

In dit artikel is goed te zien hoe de Sequoia kiemt. Eerst een wortel de grond in, daarna wordt het zaadje 'omhoog geheven', hieruit komt het eerste blaadje of naalden. De zaailing zit dus wel degelijk vast ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken