Ik heb momenteel 7 potten staan met volgende palmsoorten:
- Brahea armata (6 zaden)
- Butia eriospatha (6 zaden)
- Trachycarpus fortunei (30 zaden)
- Trachycarpus wagnerianus (10 zaden)
- Washingtonia filifera (10 zaden)
Deze werden allemaal gezaaid op 23/12/2010. Ik veronderstel dat de washingtonia binnen ongeveer een week toch de kop zal gaan opsteken. De brahea, de butia en de filifera staan op de verwarming in potten die met aluminiumfolie zijn afgedekt. De overige potten staan in de huiskamer, eveneens afgedekt met aluminium.
Aangezien dit allemaal nieuw is voor mij, zou ik jullie mening willen vragen over het verpotten van zaailingen. Als de filifera's bovenkomen ( de rest maak ik mij nog niet druk in, die duren nog wel een tijdje

Voor ik begon met palmen, heb ik reeds een poging met een musa achter de rug. Deze was gekiemd en al 20cm groot, maar jammer genoeg heb ik de zaailing gisteren moeten opgeven (slachtoffer van wortelrot). Er bleef bijna niks meer van de wortels over. Voor deze musa had ik een groeilamp aangekocht, maar nu vroeg ik mij af of deze kan gebruikt worden voor de jonge palmzaailingen? Iemand die hier ervaring met heeft? Natuurlijk is de volle zon beter, maar bij gebrek aan zonnestralen deze periode

Nu ik toch bezig ben, kan ik direct alles vragen

Ik heb al veel forums afgezocht, waardoor ik al veel te weten ben gekomen. Ook Niek (Lapalmeraie) heeft al veel geholpen, maar nu ik mijn weg naar dit forum gevonden heb, hoef ik hem niet zoveel meer te stalken

Alvast bedankt voor jullie antwoorden !