Pairi Daiza (Paradisio) 2011

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: Pairi Daiza (Paradisio) 2011

Berichtdoor orinoco op 23 apr 2011 23:30

Hoi Niek,

Ik begrijp dus dat ze de palmen buiten aan willen planten.Ik zag ook diverse foto's die in kassen genomen waren,dus vandaar dat ik op het verkeerde been gezet ben denk ik.In ieder geval zijn de genoemde Afrikaanse soorten niet geschikt voor buitengebruik,zelfs niet met bescherming.
Met de incorrecte geografie van de boomvarens bedoelde ik eigenlijk dat de genoemde soorten niet afkomstig zijn uit Australie maar uit Nieuw Zeeland. Maar het komt waarschijnlijk op het zelfde verhaal neer als de palmen... En dan ook buiten ???
Overigens hebben ze daar in tegenstelling tot vele andere dierenparken en botanische tuinen geen gebrek aan financiele middelen blijkbaar :roll:
Of hebben ze misschien een flinke plantage met van die Thaise geldboompjes ? :lol:

Groet,Ben
orinoco
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: 03 nov 2010 21:43
Woonplaats: Papendrecht (NL)
78 bedankjes

Re: Pairi Daiza (Paradisio) 2011

Berichtdoor lapalmeraie op 24 apr 2011 11:17

:lol:

Nee, er worden grote bedragen neergeteld voor die planten. Ze noemden voor één zo'n grote Jubeae een bedrag met te veel nullen (4!) :shock:

Deze planten komen inderdaad allemaal buiten te staan, vandaar dat overwinteren ook nodig moet zijn. Dit jaar gaan ze ook meer aandacht besteden aan de bodem aangezien ze de voorgaande jaren alles gewoon aanplantte in de bestaande grond die niet geschikt is.
Bijkomende moeilijkheid is dat het terrein gelegen is op bronnen.

Ze hebben de grootste Indonesische tuin van Europa; daarover schreef ik vorig jaar een artikel, een prachtige Chinese tuin (eveneens grootste van Europa, de serre, olijfbomengaard etc. Echt een genot. En dat is allemaal privé eigendom.
Véél geldboompjes dus blijkbaar :mrgreen:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14417
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Pairi Daiza (Paradisio) 2011

Berichtdoor Dejagere op 24 apr 2011 11:44

Ze zijn daar reeds 10 tal jaar geleden begonnen met Butias en dergelijke in volle grond.Toen ik daar indertijd met het gezin nietsvermoedend het park bezocht keek ik mijn ogen uit.Sommigen stonden zomaar in het wilde weg uitgeplant langs de grote vijvers aan de rand van het park.Ongelofelijk toen had ik enkel nog maar trachies in volle grond gezien.Dit moet in de beginperiode van het park geweest zijn dat men daar al me begonnen is. :applaus:
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Pairi Daiza (Paradisio) 2011

Berichtdoor orinoco op 24 apr 2011 11:47

lapalmeraie schreef:En dat is allemaal privé eigendom.


Zie je nou! Ik wist dat ik ergens in mijn leven verkeerde keuzes of beslissingen heb gemaakt...
Of gewoon wat minder geluk gehad :(

:lol: Groet,Ben
orinoco
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: 03 nov 2010 21:43
Woonplaats: Papendrecht (NL)
78 bedankjes

Re: Pairi Daiza (Paradisio) 2011

Berichtdoor Dejagere op 24 apr 2011 11:58

orinoco schreef:
lapalmeraie schreef:En dat is allemaal privé eigendom.


Zie je nou! Ik wist dat ik ergens in mijn leven verkeerde keuzes of beslissingen heb gemaakt...
Of gewoon wat minder geluk gehad :(

:lol: Groet,Ben

Tja er zouden er meer rijk geworden zijn van niet te werken dan zelf te zwoegen. :lol:
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Pairi Daiza (Paradisio) 2011

Berichtdoor Esther op 24 apr 2011 16:12

Het lijkt mij een prachtig park en staat ook hoog op m'n verlanglijstje, maar de toegangsprijzen zijn niet misselijk... 22 euro per persoon en voor m'n dochter van 3 mag ik ook al 17 euro neertellen. Daarnaast natuurlijk nog parkeerkosten en benzinekosten... Voor ons niet haalbaar. :?
Avatar gebruiker
Esther
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 18 jul 2010 11:03
Woonplaats: Zuid-Limburg
93 bedankjes

Re: Pairi Daiza (Paradisio) 2011

Berichtdoor Dejagere op 24 apr 2011 18:58

Esther schreef:Het lijkt mij een prachtig park en staat ook hoog op m'n verlanglijstje, maar de toegangsprijzen zijn niet misselijk... 22 euro per persoon en voor m'n dochter van 3 mag ik ook al 17 euro neertellen. Daarnaast natuurlijk nog parkeerkosten en benzinekosten... Voor ons niet haalbaar. :?

Mja al je van ver moet komen is het natuurlijk een heel kostenplaatje.Het is nochthans iets apart ,veel te zien,geen pretpark maar leuke en speciale recreatie met roofvogelshow en zo,ruime serres met zowel speciale planten als dieren,de reuzeschildpadden vind ik plezant.Ik ben er al 4 tal keer geweest,1 keer met uitstap van mijn werk zelfs.Ik ben 1 keer met de bus op daguitstap naar Disney Paris geweest en ik moet zeggen dat Pairi Daiza al even goed is voor mij zelfs beter ,kinderen zijn beter af in Disney maar dit is al een lange busrit voor 1 dag.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Pairi Daiza (Paradisio) 2011

Berichtdoor turtleboy op 24 apr 2011 19:46

Dit is iets voor onder de zomer vakantie naar toe te gaan en vanuit Maastricht is het zeker te doen.
:thumb_up:
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: Pairi Daiza (Paradisio) 2011

Berichtdoor lapalmeraie op 25 apr 2011 11:06

En reken maar dat je met een hele dag rondlopen nog niet alles kunt zien. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14417
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Pairi Daiza (Paradisio) 2011

Berichtdoor fordbully op 25 apr 2011 23:54

benieuwd wat er na de winter van 2011 weer overblijft, vind het jammer van zulke grote palmen zoals phoenix van 8.5m hoog of grote Jubea's te planten die het toch niet overleven, maar ik ga zeker eens willen kijken in dit pretpark. Een lust voor het oog, heb juist ook de site van dat park in Duitsland bekeken, wel een beetje ver om naar toe te gaan maar dat is wel de moeite om een weekendje te doen met vrienden...
fordbully
Bedrijven
 
Berichten: 902
Geregistreerd: 03 nov 2010 17:30
Woonplaats: Gruitrode
25 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron