Op zoek naar Theobroma cacao

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Op zoek naar Theobroma cacao

Berichtdoor T_ende op 12 sep 2012 21:35

Hallo allemaal wie kan mij helpen aan twee planten Theobroma cacao het liefst van zowel de rode als de gele variant.

Heb je planten tekoop laat het mij effe weten.

Heb geen interesse in zaden heb van zowel de rode als gele al gezaaid maar komen niet op :(

Alvast bedankt

Tom
T_ende

0 bedankjes

Re: Op zoek naar Theobroma cacao

Berichtdoor Itrme op 12 sep 2012 22:16

Ik heb ze ook recent gezaaid, hoe lang ben je al aan het wachten en hoe heb je ze gezaaid?

Groetjes,

itrme
Itrme

70 bedankjes

Re: Op zoek naar Theobroma cacao

Berichtdoor GeL op 12 sep 2012 23:41

Regel nr1 bij Theobroma cacao, verse zaden, ik herhaal zėėr vers. De zaden verliezen op enkele dagen tijd hun kiemkracht wanneer ze uit de vrucht zijn gehaald. Wanneer het witte vlies rond zaden is verwijderd gaat dit proces zeer snel.
Ik heb ze al op verschillende plaatsen besteld en ik kreeg de zaden altijd in een plastiek zakje, zonder meer. Zoals nu weer, vandaag kreeg ik zaden toegestuurd en het was spijtig genoeg weer van dat. :(
Vorig jaar bestelde ik zaden via Sander Onsman ( Onszaden.nl), het duurde enkele maanden voor ik de zaden toegestuurd kreeg want Sander stuurt je enkele hyperverse zaden die net uit de vrucht komen. :thumb_up: 2 dagen voor de ontvangst stuurde hij mij een mail met de melding dat de zaden werden verstuurd én dat ik ze bij ontvangst onmiddellijk moest zaaien. Service noemen ze dat.
Opkomst: 100% binnen de week :thumb_up:

De zaden die ik vandaag kreeg zal ik zeker zaaien maar ik vrees dat het een teleurstelling wordt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Keer terug naar Exotische vruchten