solanum muricatum pepino

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

solanum muricatum pepino

Berichtdoor aperitiefken 3 op 04 okt 2012 19:17

Ik heb sedert een drietal weken een meloen peer plant. Er staan verschillende bloemen op de plant maar na een viertal dagen vallen die gewoon af. Hoe zou dit komen ?
aperitiefken 3

0 bedankjes

Re: solanum muricatum pepino

Berichtdoor Itrme op 04 okt 2012 19:21

misschien zijn de bloemen niet bestoven? Als de plant binnen staat is dat zeker een mogelijkheid, ook als hij buiten staat met het koude weer.
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor aperitiefken 3 op 05 okt 2012 14:04

Itrme schreef:misschien zijn de bloemen niet bestoven? Als de plant binnen staat is dat zeker een mogelijkheid, ook als hij buiten staat met het koude weer.

bedankt voor je reactie misschien moet ik de plant nu binnen zetten.
aperitiefken 3

0 bedankjes

Berichtdoor GeL op 05 okt 2012 15:10

Dat is wel degelijk door het koude weer + praktisch geen bestuivers meer met uitzondering van de wind :evil:

Ik had vroeger ook zo'n plant, de vruchten komen heel laat of helemaal niet. Vraagt heel veel warmte.

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor danny2 op 06 okt 2012 19:42

De bevruchting hangt veel af welke zomer we krijgen, sommige jaren zijn er al rijpe midden augustus, dit jaar de eerste half september en vorig jaar was het pas in oktober.
Als je nu nog vruchten(bestuiving) krijgt kan je er toch niks meer mee, deze blijven te klein en zullen ook niet rijp worden. Het kan wel als je ze kan overwinteren op meer dan 15° en extra licht geeft.

groetjes danny
danny2

148 bedankjes

Keer terug naar Exotische vruchten