Hoornmeloen, peermeloen en peper.

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Hoornmeloen, peermeloen en peper.

Berichtdoor Harald op 03 apr 2012 12:22

Hallo,

Ik dacht ik ga eens even een berichtje plaatsen.

Sinds ongeveer 3 weken heb ik nu een kweekbakje met hoornmeloen, peermeloen en peper om te proberen. Ik heb nu twee plantjes en ik heb er 18 gezaait.
Ik wil niet negatief worden maar kan het zijn dat er op het zakje staat: twee weken. en dat het in het echt gewoon 3 of 4 weken duren kan?

Ik ben nog onervaren hè ;).

Dan nog even de vraag over dat aquarium.
Kan ik mijn aquarium zo inrichten dat ik daarin kan zaaien?
Is dat mogelijk en voor wat moet ik dan opletten?

Ik loop met nog een aantal vragen maar eerst dit maar eens.

Alvast dank!

Groetjes,
Harald
Harald

0 bedankjes

Re: Hoornmeloen, peermeloen en peper.

Berichtdoor Itrme op 03 apr 2012 12:28

Het kan inderdaad zo zijn dat je zaden er langer over doen om te kiemen. (in het ongunstigste geval kiemt de rest helemaal niet.)

Als je in een aquarium wil zaaien raad ik je aan het in bakjes te doen en deze in het aquarium te zetten. Dit maakt het makkelijker de plantjes te verpotten. Helemaal als ze op verschillende tijden kiemen en de rest nog niet aan verpotten toe is.

Misschien goed letten op schimmelvorming bij te weinig ventilatie. De grond niet te vochtig maar ook niet te droog houden.
Itrme

70 bedankjes

Re: Hoornmeloen, peermeloen en peper.

Berichtdoor Harald op 04 apr 2012 13:14

Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik daar nu maar vanuit ga, ik wacht nu ongeveer 3 weken. Ik heb nu twee pas twee plantjes.

Over het aquarium, ik heb zegmaar een kweekbak, kan ik die daar gewoon inzetten? Denk het wel hè?

Die ventilatie zit wel goed denk ik, ik zet gewoon de kap van mijn aquarium open.

Dankjewel!
Harald

0 bedankjes

Keer terug naar Exotische vruchten